نرخ تبدیل سرنخ فروش منتخب به مشتری و مزایا و معایب آن (با مثال)

نرخ تبدیل سرنخ فروش منتخب به مشتری موضوع مقاله ای است که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت :

  • نرخ تبدیل سرنخ ها
  • معایب و مزایا سرنخ
  • مثال های تجسمی
  • نحوه محاسبه

نرخ تبدیل سرنخ فروش منتخب به مشتری چیست؟

سرنخ های فروش منتخب یا SQL که مخفف عبارت Sales Qualified Leads می باشد، اصولا به افرادی گفته می شود که تیم فروش کسب و کار یا کمپانی شما آنها را برای فروش های مستقیم محصولات یا خدمات کسب و کارتان انتخاب کرده است.

استفاده از این مرحله می تواند به تیم های بازاریابی و تیم های فروش کسب و کار شما کمک می کند و به آنها این امکان را بدهد تا خود را با سرنخ هایی که شما به تیم فروش خود می دهید هماهنگ کنند، میانگین مدت چرخه فروش چیست را به عنوان یک مقاله مرتبط مطالعه بفرمایید.

متریک یا معیار نرخ تبدیل سرنخ های فروش منتخب به مشتری، اساسا درصدی است که نرخ سرنخ فروش منتخب شما را به صورت موفقیت آمیزی به مشتری های کسب و کار شما تبدیل شده اند را نشان می دهد.

همچنین با استفاده از نرخ تبدیل در این قسمت، تیم کسب و کار شما قادر خواهد بود تا فرصت های پنهان را شناسایی کرده و بتواند از آنها در جهت پیشرفت و افزایش دایره ی فروش استفاده کند.

نحوه محاسبه نرخ تبدیل سرنخ های منتخب به مشتری

به منظور محاسبه نرخ تبدیل سرنخ فروش منتخب به مشتری، کاری که شما باید انجام دهید این است.

این محاسبه میانگین ارزش خرید و شیوه محاسبه آن به همراه معایب و مزایا را نیز به همراه دارد.

تعداد سرنخ هایی که موفق شده اند تا به مشتری تبدیل شوند را بر تعداد کل سرنخ های فروش منتخب تبدیل کنید و نتیجه ی به دست آمده، آمار تبدیل سرنخ های فروش منتخب به مشتری خواهد بود. فرمول این محاسبه به صورت زیر می باشد:

نرخ تبدیل سرنخ به مشتری = تعداد سرنخ های موفقیت آمیز / تعداد کل سرنخ های فروش منتخب

مثال های تجسمی سرنخ فروش

در این قسمت می توانید چند مثال درباره زمینه ی نرخ تبدیل سرنخ ها منتخب به مشتریان را در قالب نمودار و به صورت تصویری مشاهده کنید.

مزایای محاسبه سرنخ های فروش

به طور کلی از مزایای محاسبه ی نرخ تبدیل سرنخ ها به مشتریان می توان به دو مورد اشاره کرد. یکی از آنها این است که با محاسبه ی این متریک، مدیران و صاحبان کسب و کار ها می توانند از میزان کیفیت کاری افراد مسئول بستن قرارداد اطمینان حاصل کنند.

مورد دیگر این است که مدیران می توانند درباره وجود مشکل در زمینه ی فرصت های ایجاد شده اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنند و علاوه بر آن، در صورت عدم وجود مشکل،

مدیران می توانند درباره کیفیت فرصت های ایجاد شده نیز اطمینان مطمئن شوند.

مزایا و معایب محاسبه سرنخ های فروش

معایب محاسبه سرنخ فروش

در صورتی که دایره فروش شما بیش از سه ماه باشد، در نظر گرفتن سرنخ های فروش منتخب که در طول یک ماه به مشتری تبدیل شده اند به شما آمار دقیقی را نشان نخواهد داد.

و دلیل آن نیز این است که نمی توان به طور قطع مطمئن بود که مشتریان شما در طول یک ماه با شما قرارداد خواهند بست.

نکته ای که اهمیت دارد این است که شما نگاهی به میانگین طول چرخه ی فروش خود نیز داشته باشید تا بفهمید که در چه بازه زمانی می توانید انتظار داشته باشید که سر نخ های شما به مشتری تبدیل شوند و سپس آن را در این محاسبات به کار بگیرید.

به عنوان مثال، اگر زمان تبدیل سرنخ های فروش منتخب شما به مشتریان را سه ماه در نظر بگیریم،

شما باید تعداد قرارداد های بسته شده در ماه سوم را در نظر گرفته و آن را بر سر نخ منتخب خود که در ماه اول به وجود آمده اند تقسیم کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *