درباره بازاریابی ورودی چه می دانید ؟

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی چیست؟

بازاریابی ورودی اصولا به معنای ساخت و به وجود آوردن تجربه ای با ارزش می باشد که می تواند بر روی افراد، و به همین ترتیب بر روی کسب و کار شما تاثیر مثبت داشته باشد. به این صورت که شما با استفاده از محتوای مناسب و با کیفیت، افراد و مصرف کنندگان را برای وبسایت یا وبلاگ خود جذب می کنید. هنگامی که آنها جذب شوند، شما با استفاده از ابزار های ارتباطی نظیر ایمیل یا چت با آنها ارتباط برقرار می کنید.

از سال ۲۰۰۶، بازاریابی ورودی موفق ترین و موثر ترین متود و راه بازاریابی، خصوصا برای کسب و کار های آنلاین، جذب مخاطب و کاهش نرخ تبدیل بوده است. بازاریابی ورودی می تواند استراتژی دیجیتالی شما را یک مرحله در زمینه ی جذب و برقرار ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان جلوتر ببرد.

مطلب مرتبط : اطلاعات بیشتر درباره نرخ کاهش درآمد مکرر ماهانه

بجای استفاده از روش های بازاریابی خروجی و خرید تبلیغات، خرید لیست های ایمیل و امیدوار بودن برای به دست آوردن مخاطب، بازاریابی ورودی بر روی تولید محتوا های با کیفیت که می تواند افراد و مخاطبان را جذب کسب و کار و محصولات یا خدمات شما کند تمرکز می کند.

با استفاده از تنظیم کردن و همسو سازی محتوای خود با علایق مشتریان، شما می توانید به صورت طبیعی و هزینه ی کمتری افراد مختلف را جذب وبسایت و یا وبلاگ خود کنید، و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های زیاد برای انجام تبلیغات نخواهد بود.

هنگامی که شما یک محتوای مناسب با سلیقه و علایق مشتریان و مصرف کنندگان خود تولید می کنید، آنها به تدریج جذب محتوا ها و وبسایت شما شده و همین امر باعث می شود تا به وبسایت شما برای چک کردن محتوا های جدید بازگردند.

بهترین قسمت بازاریابی ورودی این است که نوع پولی آن نیست و محتوای شما تا هر زمان که بخواهید بر روی وبسایت شما باقی خواهد ماند. تفاوت این نوع از بازاریابی و بازاریابی های دیگر که در آن باید پول پرداخت شود این است که هنگامی که شما پرداخت پول برای تبلیغاتی نظیر تبلیغات فیسبوک یا تبلیغات گوگل را متوقف می کنید، بازدید ها و میزان جذب افراد به وبسایت شما کاهش پیدا خواهد کرد، اما در بازاریابی ورودی این اتفاق صورت نمی گیرد.

مراحل بازاریابی ورودی

چهار مرحله برای شروع بازاریابی ورودی وجود دارد. این مراحل شامل موارد زیر می باشند:

جذب کردن

جذب کردن مشتریان و مصرف کنندگان اولین قدم در بازاریابی ورودی می باشد. در این قسمت از بازاریابی ورودی، مشتریان با محتوای مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب به وسیله ی موتور های جست و جو گر یا بازاریابی شبکه های اجتماعی تامین می شوند.

به دست آوردن اطلاعات تماس

هنگامی که بازدید کننده های مناسب جذب وبسایت شدند، هدف این است که آنها را با استفاده از به دست آوردن اطلاعات تماسشان، به بازدید کنندگان دائمی تبدیل کنیم. به منظور به دست آوردن این اطلاعات با ارزش، اطلاعات و محتوای مناسبی که نیاز دارند در زمان مور نیاز در دسترس آنها قرار می گیرد. این امر کمک می کند تا اطلاعاتی که به دنبالشان هستند را فراهم کنند و در عین حال، شما را که بازاریاب هستید را با اطلاعات تماس خود تامین کنند.

تبدیل کردن

مرحله ی تبدیل جایی است که بازدید کنندگان شما به مشتریان و مصرف کنندگان شما تبدیل شوند. در این قسمت، ابزار بازاریابی مخصوص مانند اتوماسیون بازاریابی و بررسی شبکه های اجتماعی به منظور مطمئن شدن از اینکه بازدید کنندگان در زمان مناسب به مشتریان تبدیل می شوند صورت می گیرد.

ایجاد لذت

هدف اصلی بازاریابی ورودی این است که بتواند محتوای مناسبی را هم برای بازدید کنندگان و هم برای مشتریان و مصرف کنندگان خود به وجود بیاورد. این به آن معناست که حتی پس از اینکه توانستید بازدید کنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید، باز هم باید به فعالیت خود در قالب تولید محتوای مناسب، شبکه های اجتماعی و دیگر راه های ارتباطی ادامه دهید. هدف ایجاد لذت برای مشتریان، علاوه بر حل مشکل آنها، این است که بتواند آنها را به عاملان پیشرفت کسب و کار خود نیز تبدیل کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *