Engaged Buyers یا خریداران متعهد چیست و چگونه محاسبه می شود

درصد خریداران متعهد

درصد خریداران متعهد چیست؟

درصد خریداران متعهد، در واقع ترجمه شده و معادل فارسی عبارت انگلیسی Engaged Buyers می باشد. درصد خریداران متعهد، اساسا یک متریک یا شاخص مربوط به کسب و کار ها و بازاریابی های آنلاین و اینترنتی می باشد.  این شاخص اساسا به این منظور استفاده می شود تا کسب و کار ها بتوانند میزان و تعداد مشتریان متعهد خود را به دست بیاورند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچگاه دو کسب و کار، حتی دو کسب و کاری که در یک حوضه فعالیت می کنند، بازار یکسان و مشابهی ندارند. بنا بر این، تعریف تعهد می تواند برای هر کسب و کاری از جمله کسب و کار شما متفاوت باشد. به طور کلی، نوع تعریف تعهد برای هر کسب و کاری بستگی به فاکتور ها و عوامل متفاوتی دارد؛ با این حال، دو فاکتور اصلی که بیش از بقیه شناخته شده هستند شامل نیاز های هر کسب و کار و زمینه ی تخصص آن کسب و کار می باشد.

نحوه محاسبه درصد خریداران متعهد

همانطور که گفته شد، کلمه ی تعهد می تواند برای هر کسب و کاری معنای متفاوتی داشته باشد، و به همین ترتیب فرد متعهد نیز معانی مختلفی را به خود اختصاص می دهد. در اینجا، ما مشتری یا مصرف کننده ی متعهد را شخصی در نظر می گیریم که در ۳۰ روز کاری گذشته حداقل یک خرید را انجام داده، و در وبسایت یا نرم افزار یا هر پلتفرم دیگری که شما آن را اداره می کنید، به دنبال محصول یا خدماتی بوده است.

با توجه به انعطاف پذیری بالایی که کلمه ی متعهد دارد، در صورتی که کسب و کار شما فاکتور یا نشانه ی اضافه ای دارد که باعث می شود یک مشتری یا مصرف کننده به عنوان مشتری متعهد شناخته شود، می توانید آن فاکتور ها را نیز در نظر بگیرید، که در این صورت نهایتا آماری دقیق تر و مناسب تر در دست خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : دو تغییر بزرگ که قرار است وارد بازاریابی محتوایی شود

به منظور به دست آوردن درصد خریداران متعهد، شما به دو عدد کلی نیاز خواهید داشت. اول از همه، کاری که باید انجام دهید این است که تعداد کلی مشتریان خود را در یک بازه زمانی مشخص به دست بیاورید.

 پس از به دست آوردن مشتریان کلی، با توجه به شاخص ها و فاکتور هایی که درباره یک مشتری یا مصرف کننده ی متعهد ارائه شد، و همچنین شاخص هایی که خود مدنظر دارید، تعداد مشتریان یا مصرف کنندگان متعهد خود را نیز محاسبه کنید. پس از در دست داشتن این دو عدد، کاری که باید انجام دهید این است که تعداد مشتریان یا مصرف کنندگان متعهد خود را تقسیم بر تعداد مشتریان یا مصرف کنندگان کلی خود کنید.

 با توجه به اینکه این آمار مانند بسیاری از آمار ها و متریک های دیگر به صورتی درصدی بیان می شود، در نهایت کاری که باید انجام دهید این است که عدد نهایی حاصل از تقسیم خود را در عدد ۱۰۰ ضرب کنید و عدد به دست آمده آمار مشتریان متعهد شما خواهد بود. فرمول کلی این محاصبه به طور خلاصه به صورت زیر می باشد:

درصد خریداران جدید = [تعداد خریداران متعهد / تعداد کل خریداران] x100

مزایا و معایب آمار خریداران متعهد

مزایای آمار خریداران متعهد

موفق ترین مارکت پلیس ها (Marketplace) و کسب و کار ها آنهایی هستند که دارای یک بیس و زمینه برای مشتریان یا مصرف کنندگان متعهد دارد، که این امر به خودی خود برای جذب فروشندگان جدید و در پی آن افزایش درآمد موثر می باشد.

معایب آمار خریداران متعهد

یکی از معایب این آمار این است که تمرکز کردن بر روی درصد خریداران یا مصرف کنندگان متعهد به تنهایی می تواند باعث شود تا صاحبان کسب و کار به دیگر خطراتی که ممکن است کسب و کار آنها را تحدید کند، مانند آمار کاهش خریداران، آنطور که باید و شاید توجه نداشته باشند.

آنچه که باید به یاد داشته باشید این است که سه شاخص و عامل مهم در مارکت پلیس های آنلاین وجود دارد که شامل فعالیت خریداران، فعالیت فروشندگان و درآمد می باشد. بنا بر این کاری که باید بکنید این است که برای این سه شاخص اهمیت ویژه ای قائل شوید

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • آرشیو
  • Engaged Buyers یا خریداران متعهد چیست و چگونه محاسبه می شود