میانگین ارزش خرید و شیوه محاسبه آن به همراه معایب و مزایا

میانگین ارزش خرید چیست و چگونه محاسبه می شود ؟

میانگین ارزش خرید که همچنین به اختصار به عنوان (AOV) نیز شناخته می شود، مخفف عبارت انگلیسی Average Order Value می باشد. به طور کلی میانگین ارزش خرید بیشتر بر روی کسب و کار های خرید و فروش آنلاین تمرکز دارد. این کلمه همچنین گاها با عنوان میانگین ارزش قرارداد ((Average Contract Value نیز شناخته می شود که به طور کلی بر روی ارزش کلی قرار داد های امضا شده تمرکز می کند.

میانگین ارزش خرید چیست؟

به طور کلی، میانگین ارزش خرید یک متریک یا معیار برای امور فروش می باشد. متریک یا معیار میانگین ارزش خرید اساسا هزینه ای است که در یک تراکنش برای محصولات یا خدمات شما پرداخته شده است.

شما می تواند آن را بر اساس ارزش کلی قرار داد، ارزش سالانه، ارزش ماهانه، ارزش هفتگی یا ارزش روزانه و بسته به مدل کسب و کارتان و متوسط مدت قراردادتان محاسبه کنید. نکته ی قابل توجه این است که دوره ی زمانی مورد نظر باید بر اساس نظم و قاعده ی خرید شما تعریف شود. مقاله میانگین مدت چرخه فروش چیست ؟ را حتما مطالعه کنید.

نحوه ی محاسبه ی میانگین ارزش خرید

محاسبه ی میانگین ارزش خرید کار بسیار آسانی می باشد. تنها کاری که به این منظور باید انجام دهید این است که میزان ارزش کلی سفارشات خود را بر تعداد سفارشاتی که در یک دوره ی زمانی مشخص صورت گرفته است تقسیم کنید. فرمول این محاسبه به صورت خلاصه به صورت زیر می باشد:

میانگین ارزش خرید = ارزش کلی خرید ها / تعداد خرید های صورت گرفته در یک بازه زمانی

مثال های تجسمی

در این قسمت می توانید مثال هایی از محاسبه ی ارزش کلی خرید را در قالب نمودار ها مشاهده کنید.

مزایای محاسبه ی ارزش کلی خرید

مزایای بسیاری درمحاسبه ی این شاخص فروش وجود دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشند:

  1. فهمیدن میزان خرید های انجام شده توسط مشتری در دفعه ی اول بازدید خود.
  2. فهمیدن و محاسبه ی اینکه فعالیت های بخش فروش باعث افزایش ارزش می شود یا کاهش ارزش.
  3. فهمیدن اینکه فشار های رقابتی در حوضه ی قیمت باعث کاهش قرارداد ها شده است یا خیر.

علاوه بر موارد بالا، در صورتی که شما بتوانید میانگین ارزش خرید خود را محاسبه کنید، در این صورت می توانید حجم معاملاتی که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید را محاسبه و کرده و عملی کنید، در مقاله درباره آمار فعالسازی یا Activation Rate چه می دانید‌؟ نیز درباره آمار فعالسازی صحبت هایی شده است این مطلب را از دست ندهید.

بر همین اساس، شما همچنین می توانید بفهمید که با توجه به فرصت های خود، به چه تعدادی از سرنخ های فروش منتخب (به انگلیسی SQL) برای افزایش نرخ قرارداد های خود احتیاج دارد. و همچنین با استفاده از این آمار می توانید بفهمید که به چه تعداد سرنخ منتخب بازاریابی برای به دست آوردن آن اهداف نیاز دارید.

معایب محاسبه ی ارزش کلی خرید

معایب و مزایا محاسبه ی ارزش کلی خرید

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این آمار و معیار را با معیار ارزش طول عمر مشتری ( به انگلیسی Customer Lifetime Value) که به اختصار با عناوینی مانند LTV یا CLV نیز شناخته می شوند، و به ارزش یک مشتری در کل مدت زمان ارتباطی که با کسب و کار شما دارند می پردازند اشتباه گرفته شود. نسبت طول عمر مشتری به هزینه جذب مشتری در کسب و کار این مقاله را مطالعه بفرمایید.

به طور کلی ارزش طول عمر مشتری یا CLV بیشتر بر روی این تمرکز دارد که آیا درآمد های فروش شما با هزینه های جذب مشتریان شما همخوانی دارد و برابر است یا خیر.

این در صورتی است که میانگین ارزش خرید بیشتر بر روی فهمیدن تغییرات در ارزش اولین خرید تمرکز دارد. این متریک یا معیار به شما این امکان را می دهد تا بدانید که آیا فروش های شما و فعالیت های بازاریابی که انجام می دهید، باعث افزایش ارزش مشتریان می شود یا عاملی بر کاهش آنها می باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *