آمار رشد ترافیک وبسایت چیست و چگونه محاسبه می شود ؟

این مقاله در رابطه با تحلیل آمار رشد ترافیک وبسایت می باشد ، با ما همراه باشید:

آمار رشد ترافیک وب سایت چیست؟

رشد ترافیک وبسایت که ترجمه شده ی عبارت انگلیسی Website Traffic Growth می باشد، اصطلاحی برای یک متریک یا آمارگیری بازاریابی می باشد که به افراد این امکان را می دهد تا میزان افزایش یا کاهش تعداد بازدید کننده های وب سایت خود را بررسی کنند.

این متریک یا آمارگیری که توسط استارتاپ ها (startup) و کسب و کارها به کار گرفته می شود، معمولا به صورت ماه به ماه یا سال به سال اندازه گیری می شود و در اختیار مدیران شرکت ها و کسب و کار ها قرار می گیرد.

نحوه ی محاسبه ی آمار رشد ترافیک وبسایت

همانطور که گفته شد، این آمار گیری به صورت معمول به صورت ماه به ماه و یا سال به سال اندازه گیری می شود.

محاسبه به آمار رشد ترافیک وبسایت به صورت ماه به ماه

 به منظور محاسبه ی آمار رشد ترافیک وب سایت به صورت ماهانه، کاری که باید بکنید این است که تعداد سیشن (به انگلیسی session) های فعلی وب سایت خود را محاسبه کرده، و نتیجه ی به دست آمده را از تعداد سیشن (session) های ماه قبل وب سایت خود کم کنید.

بخوانید : هرآنچه باید درباره ضریب فراگیری بدانید !

پس از آن نتیجه ی به دست آمده را بر تعداد سیشن (session) های ماه قبل خود تقسیم کنید.

از آنجایی که این آما معمولا به صورت درصدی نشان داده می شود، در نهایت تنها کاری که باید بکنید این است که نتیجه نهایی را در عدد ۱۰۰ ضرب کنید تا درصد رشد ترافیک وب سایت خود را مشاهده کنید. فرمول این محاسبه به صورت خلاصه به شکل زیر می باشد:

درصد آمار رشد ترافیک وبسایت به صورت ماه به ماه = [تعداد سیشن های ماه فعلی – تعداد سیشن های ماه گذشته] / تعداد سیشن های ماه گذشته x100

محاسبه آمار رشد به صورت سال به سال

محاسبه کردن این آمار به صورت سال به سال نیز همانند محاسبه ی آن به صورت ماه به ماه هست.

در صورتی که قصد محاسبه ی این آمار به صورت سال به سال را دارید، باید به جای محاسبه ی تعداد سیشن (session) های ماهانه، تعداد سیشن های سالانه را محاسبه کنید و در فرمول ذکر شده، تعداد سیشن های سال را به جای سیشن های ماه قرار دهید و همانند فرمول قبل، نتیجه ی ذکر شده را در عدد ۱۰۰ ضرب کنی تا درصد آن را به دست آورید.

فرمول محاسبه ی این آمار به صورت سال به سال به صورت زیر می باشد:

درصد آمار رشد ترافیک سایت به صورت سال به سال = [ تعداد سیشن های سال فعلی – تعداد سیشن های سال گذشته] / تعداد سیشن های سال گذشته x100

مزایای محاسبه ی آمار رشد ترافیک وبسایت

آمار رشد ترافیک وبسایت یکی از متریک ها و آمار های اساسی برای هر بازاریاب می باشد که به وسیله آن می توان میزان ترافیک یک وب سایت را تحت نظر گرفته و ارتقا داد.

چرا که افزایش ترافیک می تواند تعداد مشتریانی را که می توانید جذب کنید را نیز افزایش می دهد.

این آمار همچنین می تواند نشانگر سلامت فعالیت های شما در بالای قیف فروش ( به عنوان مثال شبکه های اجتماعی، تبلیغات پولی، سئو (SEO) و به طور کلی کانال هایی که باعث جذب بازدید کننده های بیشتر برای شما می شوند) نیز باشد.

معایب محاسبه ی آمار رشد ترافیک وبسایت

اگر شما تنها به بررسی آمار رشد ترافیک بپردازید، ممکن است متوجه آمار اشتباهی شوید. در این شرایط، نرخ تبدیل شما کاهش پیدا می کند در حالی که تعداد سیشن های وب سایت شما به آرامی رو به افزایش است.

پردازش نرخ تبدیل و نرخ رشد ترافیک

به همین دلیل، برای به دست آوردن تصویری دقیق تر از کار ها و تلاش های بازاریابی خود، بهتر است به پردازش و بررسی هر دو آمار نرخ تبدیل و نرخ رشد ترافیک خود بپردازید.

همچنین استفاده از آمار نرخ تبدیل به همراه آمار رشد ترافیک وبسایت به شما کمک می کند تا بدانید که نوع درستی از بازدید کنندگان را جذب خود می کنید.

معایب و مزایای محاسبه ی آمار رشد ترافیک وبسایت
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *