ویژگی های تبلیغات تلویزیونی و ماهواره ای

تبلیغات تلوزیون و ماهواره میتواند بسیار مفید باشد زیرا که تنها روش تبلیغاتی است که هم تصویر و هم صوت را در خود جای میدهد. اگر با هوشمندی از آن استفاده کنید میتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرد. در این مقاله به بررسی نقاط قوت و ضعف تبلیغات تلوزیونی بپردازیم.

مزایای تبلیغات تلوزیونی و ماهواره ای

۱- توجه ها را به خود جلب می کند

تصور کنید محصول خود را شخصا به میلیون ها خانه در سراسر کشور برسانید و به آنها نشان دهید که چرا بهتر، سریع تر، قوی تر، بلندتر یا طولانی تر است. متوجه میشویم که این روش چقدر میتواند از یک معرفی ساده تاثیر گزار تر باشد یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات تلویزیونی این است که توانایی تماس با مشتریان بالقوه خود را در جایی که هستند فراهم میکند. این شبیه به ضربه زدن به آنها است و می گوید: “هی، بیا به این نگاه کن!”

۲- صوت و تصویر را ترکیب میکند

فرض کنید میخواهیم یک برند چایی را تبلیغ کنیم؛ شما ابتدا سعی می کنید از جمله های تاثیر گذار و عکس های گرافیکی، بر روی بیلبرد ها استفاده کنید تا افراد را جذب محصول خود کنید. در آن لحظه شما فقط می توانید امیدوار باشید که تمام آگهی ها را بخوانند، به آثار هنری نگاه کنند و سعی کنند با آنها ارتباط برقرار کنند تا پیامی را که در آنها دارید دریافت کنند. سپس تصمیم می گیرید از رادیو استفاده کنید که بتوانید حس خود را راحت تر انتقال دهید. رادیو از امتیاز جلوه های صوتی برخوردار است اما هیچ گونه تصویری ندارد. شما بر روی آنها حساب می کنید تا محصولات خود را معرفی کنید. این روش ها تا حدودی جوابگو هستند اما همانطور که شما می خواهید آنچه را که خریداری میکنید مشاهده کنید، مردم نیز اگر محصول را مشاهده کنند راحت تر اقدام به خرید  خواهند کرد.تبلیغات تلوزیونی این امکان را به شما میدهد تا محصول خود را نشان دهید و با داشتن قابلیت صوت میتوانید خیلی راحت حسی که میخواهید از محصولتان دریافت شود را انتقال دهید.

۳- میتواند احساسات را تحریک کند

 تبلیغات تلویزیونی خوب در واقع نشان دادن پیامهاست. شما تعیین می کنید که مخاطبانتان چگونه واکنش نشان بدهند. لبخند.بزنند، عصبانی شوند، قهقهه بزنند، گریه کنند و غیره. فرض کنید شما در حال تهیه فیلم یک شخص در حال بازی اسکیت هستید. شما می توانید آن را خنگ و طنز آمیز و یا دلهره آور به نمایش بکشید. شما می توانید انتقال احساسات را با رادیو نیز انجام دهید، اما بدون تصویر آنچنان قدرتمند نیست.

۴- جامعه آماری بالا

یکی از مزایای بزرگ تبلیغات تلویزیونی، مخاطبان زیادی هستند که می توانید آنها را به سرعت جذب کنید. تبلیغات تلویزیونی را می توان به مخاطبان خاص نیز القا کرد.به طور مثال برای رسیدن به یک بازار اسپانیایی، شما می توانید در زمان پخش هواشناسی در یک شبکه اسپانیایی زبان ، اقدام به تبلیغ کنید. برای محصولاتی که مخاطبانش کارگران تمام وقت هستند، در شب تبلیغ کنید. تولید کنندگان اسباب بازی بهتر است در بین کارتون‌‍ های روز تعطیل  تبلیغ کنند؛ شاید والدین به حرف کودکشان توجهی نکنند اما در موارد زیادی هم تبلیغ کارساز بوده است.

معایب تبلیغات تلوزیونی و ماهواره ای

۱- گستردگی تبلیغ

حتی یک آگهی ۳۰ ثانیهای یا کلیپهای ۱۰ و ۱۵ ثانیه ای نیز نیازمند تلاش زیادی است. شما باید یک نویسنده ، بازیگران و یک کارگردان را استخدام کنید. مهمتر از همه، اگر همه چیز به همان اندازه که شما برنامه ریزی کرده اید، درست انجام نشود. به طوری که حتی خودتان از فیلم نهایی اصلا رضایت نداشته باشد؛ زمان صرف شده بیفایده بوده و هیچ سود و نتیجه ای را به همراه نمیاورد.

۲- هزینه های زیاد

به علت مزیت هایی که تبلیغات تلوزیونی نسبت به بقیه روش های تبلیغ دارد؛ تبلیغات در آن بسیار گران است. تولید یک تبلیغ برای تلوزیون هزینه زیادی را در برمیگیرد و برای انتشار آن و خرید زمان در تلوزیون هم باید هزینه زیادی را بپردازید. پس تبلیغات در تلوزیون نیازمند بودجه زیادیست.

۳- تغییرات بسیار دشوار و پر هزینه است

به طور مثال میخواهید در یک آگهی یک جمله اضافه کنید و یا چیزی را از دکور صحنه حذف کنید . شما مجبورید صحنه را دوباره طراحی کرده، تا بازیگران دوباره آن قسمت را اجرا کنند. همانطور که میبینید این تغییر کوچک بسیار دشوار، وقت گیر و پر هزینه میباشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *