نکاتی برای استراتژی یک کمپین بازاریابی

نکاتی برای استراتژی یک کمپین بازاریابی

سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده، و شاید وقت آن رسیده باشد که شما هم در سال جدید یک کمپین بازاریابی موفق راه اندازی کنید تا به وسیله آن کسب و کار خود را یک مرحله به جلو پیش ببرید. ایده ی خوبی به نظر می رسد، اما چطور باید اینکار را انجام داد؟

در سال ۲۰۱۸، تقریبا فقط ۳۰ درصد از کسب و کار های B2B اظهار کردند که کمپانی آنها با استفاده از بازاریابی محتوایی به نتیجه رسیده است. این میزان حدود ۸ درصد کمتر از سال گذشته ی آن بوده است.

در این مقاله، هدف ما این است که به برخی از مهم ترین نکات استراتژی و اجرای یک کمپین بازاریابی است پرداخته و آنها را در اختیار شما قرار دهیم تا از این طریق بتوانید سال ۲۰۱۹ را تبدیل به یکی از بهترین سال های کسب و کار خود تبدیل کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

از تکنولوژی جهت شناخت نقاط قوت خود استفاده کنید

سعی کنید آنچه در سال و در امسال محبوب بوده است را شناسایی کرده و از آن استفاده کنید تا امسال را حتی به سال بهتری تبدیل کنید. ابزار هایی مانند Twitter Analytics این کار را برای شما آسان تر می کنند. با استفاده از این ابزار شما می توانید چیز هایی که دنبال کنندگان و فالوور های شما از آنها بیشتر لذت برده اند را نظاره کنید. از این ابزار استفاده کنید تا محتوا هایی که دلخواه آنها بوده است را بیشتر انتشار دهید و از این طریق قدرت، وفاداری و مخاطبان بیشتری جذب کنید.

بیشتر بخوانید : چطور رتبه وبسایت خودمان را بفهمیم ؟

قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

شبکه های اجتماعی قطعا یکی از بهترین ابزار ها و راه هایی هستند که می توان از طریق آن در میان مشتریان و مصرف کنندگان قدیمی و جدید تبلیغات کرد. علاوه بر آن، فضا های مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ابزار های قدرتمندی هستند که می توانید از طریق آنها با مشتریان و مصرف کنندگان خود ارتباط داشته و از این طریق، وفاداری آنها را نسبت به برند خود افزایش دهید.

به طور منظم تولید محتوا کنید

تولید و انتشار یک محتوا به صورت روزمره و منظم باعث دیده شدن هرچه بیشتر شما می شود. در حقیقت آمارگیری ها نشان داده که کسب و کار هایی در وبسایت خود تولید محتوا می کنند، ۵۵ درصد بیشتر از دیگر کسب و کار ها دیده می شوند و مخاطب جذب می کنند.

اما تولید محتوا علاوه بر ایجاد علاقه و سرگرمی، باعث افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان و مصرف کنندگان نسبت به شما می شود، چرا که اگر این کار به صورت منظم اتفاق بی افتد، محتوا و کسب و کار شما بخشی از زندگی روزمره آنها خواهد شد.

بیشتر بخوانید : نکات قانونی فرانچایز و موارد حقوقی که باید درباره فرانچایز بدانید

قرار های ملاقات رو در رو برگذار کنید

برگذاری قرار های ملاقات با شرکا و خریداران خود به صورت رو در رو، نه تنها باعث یک راه بسیار عالی برای جلب رضایت و اعتماد آنهاست، بلکه باعث می شود آنها نسبت به کسب و کار شما احساس بهتری پیدا کرده و به آن ارزش بدهند. به طور میانگین ۶۷ درصد از بازاریاب های موفق و صاحبان کسب و کار بزرگ این کار را راهی موفقی و اثر گذار می دانند.

این امر به کسب و کار شما شخصیت بخشیده باعث می شود که مردم نسبت به کسب و کار شما یک تعریف تصویری و واضح داشته باشند و هرگاه که نام کسب و کار شما می آید، تصویر شما در ذهن آنها نمایان شود و تنها نشانه ی کسب و کار شما از دید آنها، صدا های پشت تلفن همراه،پست های اینستاگرام و مقالات مختلف وبسایت شما نباشد.

مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار یک اشتباه واحد را بار ها و بار ها تکرار می کنند، و آن هم این است که مشتریان فعلی خود را فراموش می کنند. اگر چه افزایش مشتریان و مصرف کنندگان می تواند امر بسیار مهم و تاثیر گذار باشد، اما نکته ی بسیار مهم اینجاست که افراد نباید از مشتریان فعلی خود که درحال حاضر در کسب و کار آنها وجود دارند ، صرفا برای بدست آوردن مشتری در آینده غفلت کنند. به یاد داشته باشید که فروختن خدمات و محصولاتتان به یک مشتری ثابت و همیشگی، بسیار ساده تر از فروختن اجناس به مشتریان جدید می باشد.

از ایده های جدید استفاده کنید

به یاد داشته باشید که ساخت و راه اندازی یک کمپین بازاریابی، تنها نباید وابسته به افکار و ایده های شما باشد. سعی کنید از ایده ها و افکار افراد مختلف، نظیر مدیران بخش های مختلف کسب و کار خود، مانند بخش فروش یا خدمات مشتریان یا تولید محصولات نیز استفاده کرده و نظرات افراد مختلف را وارد روند کاری خود نمایید. بدین ترتیب، کل تیم شما در موفقیت بدست آمده از این کمپین بازاریابی سهیم خواهند بود. علاوه بر آن، با نشان دادن اینکه نظرات آنها اهمیت دارد و صدای آنها شنیده می شود، آنها نیز از ایده ها و نظرات شما در آینده پیروی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید : چگونه مشتریان خود را وادار به خرید کنید

از نظرات افراد پیروی کنید

پس از اینکه توانستید نظرات و ایده های افراد مختلف را نسبت به کمپین خود جمع آوری کنید، وقت آن رسیده که از آنها پیروی کنید. جلسات و گفت و گو های خود را با افرادی که در نظرسنجی ایده های کمپین شما شرکت کرده اند، به صورت هفتگی یا ماهانه ادامه دهید و آنها را درباره آخرین روند های کمپین بازاریابی مطلع کنید و آنها را در جریان اتفاقاتی، موفقیت ها و شکست ها قرار دهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *