تفاوت کسب و کار های اینترنتی و کسب و کار سنتی

اگرچه کسب و کار های اینترنتی و کسب و کار های سنتی و حضوری، هر دو بر پایه ی اصول فروش نهادینه شده اند، اما آنها به طور قابل ملاحظه ای در نحوه نمایش محصولات، مخاطبان مورد نظر و راحتی متفاوت هستند.

اگر شما قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید، ولی نمی دانید که کدام یک از انواع آنها برای شما مناسب تر است، مواردی وجود دارد که باید آنها را مد نظر قرار دهید. انجام دادن این کار به شما کمک می کند تا تفاوت های اصلی میان کسب و کار های آنلاین و کسب و کار ها سنتی را درک کنید. در این مقاله، تفاوت های اصلی یک کسب و کار اینترنتی و یک کسب و کار حضوری مطرح شده است که می توانید آنها را مطالعه کرده و درباره این دو کسب و کار اطلاعات بهتری بدست آورید. این موارد شامل زیر است:

کاغذ کاری و هزینه ها

هردو نوع کسب و کار های اینترنتی و سنتی کسب و کار ها شامل هزینه های کاغذکاری شامل مجوز کسب و کار، شماره شناسه مالیات و هزینه های بیمه می باشد. با این حال، هنگامی که به هزینه های راه اندازی کسب و کار ها نگاه می کنیم، یک کسب و کار سنتی شامل هزینه های بیشتری می باشد. برخی از این هزینه ها شامل اجاره یا خرید یک مغازه و موقعیت فیزیکی، نوسازی و هزینه ی تعمیرات، هزینه های ایمنی و هزینه ی کارکنان می باشد.

این درحالی است که کسب و کار های اینترنتی، تنها هزینه ی اولیه ای که دارند مربوط به هزینه های ساخت یک وبسایت و امنیت مربوط به آن است که به مراتب هزینه های کمتری را در بر می گیرد.

علاوه بر هزینه های کاغذ کاری که مربوط به هر دو نوع کسب و کار است، هزینه های جانبی دیگری نیز وجود دارد که در هر دو کسب و کار یکسان می باشند. برای مثال، هر دو کسب و کار نیازمند نرم افزار های مدیریتی، نرم افزار های مدیریت هزینه، نرم افزار های حسابداری می باشند تا بتوانند کسب و کار خود را به نحو احسنت مدیریت کنند و آن را توسعه ببخشند.

نوع کالا و خدمات

با توجه به تحقیقاتی که توسط موسسه فناوری کالیفرنیا صورت گرفته است، برخی از کالاها، مانند لباس، ماشین، غذا، وسایل خانه، وسایل هنری و یا وسایل تزئینی، محصولات هستند که مشتریان مایل هستند پیش از خریدن، آنها را ببینند، حس کنند و امتحان کنند. همچنین این تحقیقات نشان می دهد که مشتریان و مصرف کنندگان، بیشتر مایلند تا برای کالاهایی که می بینند و از آن اطمینان پیدا می کنند پول پرداخت کنند.

با این حال، انواع دیگری از کالاها مانند پرینتر ها، لوازم التحریر و کتاب ها، لوازمی هستند که تاریخ انقضا ندارند و افراد از اینکه این لوازم در طول راه صدمه ای ببینند ندارند، و به همین دلیل ترجیه می دهند این وسایل را بصورت اینترنتی و آنلاین خریداری نمایند. همچنین، برخی از خدمات مانند حق کپی رایت، حسابداری و یا ترجمه، خدماتی هستند که افراد اکثر اوقات مایل هستند تا بصورت اینترنتی از آنها بهره مند شوند.

سهولت و محدوده سنی مشتریان

در یک کسب و کار سنتی و حضوری، مشتریان شانس این را دارند که محصولات را شخصا ببینند، آنها را لمس کنند و آنها را امتحان کنند. اما این عوامل نیازمند صرف وقت است و علاوه بر آن، مشتریان تنها در ساعات کاری می توانند به فروشگاه ها مراجعه نمایند چرا که ممکن است در ساعات دیگر مغازه ها و فروشگاه ها تعطیل باشند.

از طرف دیگر، از آنجایی که محل کسب فروشگاه های اینترنتی وبسایت آنهاست، مغازه ی آنها ۲۴ ساعت شبانه روز باز است که همین امر می تواند باعث صرفه جویی در وقت و انرژی مشتریان شود. همچنین خرید کردن از  کسب و کار های اینترنتی برای افرادی که زندگی شلوغ و پر مشغله ای دارند می تواند بسیاری مناسب و لذت بخش باشد.

طبق تحقیقاتی که اخیرا درباره مشتریان کسب و کار های اینترنتی صورت گرفته است، تعداد مردان و زنانی که از کسب و کار های اینترنتی خرید می کنند برابر است، اما ادامه ی این تحقیقات نشان داد که اکثر مشتریان کسب و کار های آنلاین جوانان، بخصوص افراد سنین ۱۸ تا ۳۴ سال می باشند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *