معیار اندازه گیری فعالیت یک نماینده فروش به چه معناست ؟

فعالیت هر نماینده فروش

فعالیت هر نماینده فروش چیست؟

فعالیت نماینده ی فروش اساسا یک متریک یا معیار اندازه گیری در امور فروش است که که به مدیران کسب و کار ها و به خصوص مدیران فروش کسب و کار ها و شرکت ها این امکان را می دهد تا با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده، تعداد کار ها و یا فعالیت هایی را که هر نماینده ی فروش در یک بازه ی زمانی مشخص (معمولا یک روزه) انجام می دهد را رصد کرده و تحت نظر قرار دهند.

 این امر شامل برقرار کردن تماس های تلفنی، فرستادن و یا دریافت کردن ایمیل ها، قرار های ملاقات حضوری یا اینترنتی، جلسه های رسمی و کاری، دمو ها، پروپوزال ها و گفت و گو های اینترنتی (چت) های زنده با افراد می باشد. به طور کلی، هر فعالیتی که بتواند باعث افزایش و گسترش چرخه ی فروش یک کسب و کار یا کمپانی شود باید محاسبه شود. این فعالیت ها در معمولا در کسب و کار ها به صورت روزانه مورد بررسی قرار می گیرند، اما در برخی کسب و کار نیز ممکن است بررسی آنها به صورت ماهانه یا هفتگی باشد.

محاسبه ی آمار فعالیت هر نماینده فروش

اصولا روش خاص و پیچیده ای برای محاسبه ی فعالیت هایی که توسط هر نماینده ی فروش کسب و کار شما انجام شده است وجود ندارد وتنها کاری که شما باید بکنید این است که تعداد کار های انجام شده در یک بازه زمانی که معمولا روزانه است را محاسبه کنید. به بیان دیگر:

تعداد کل کار های هر نماینده ی فروش = تعداد کل کار ها و فعالیت های انجام شده توسط هر نماینده ی فروش در یک دوره زمانی مشخص (معمولا روزانه)

مثال تصویری

مثال تصویری

در این قسمت مثال هایی را درباره اینکه چطور می توانید فعالیت های هر نماینده ی فروش خود را به صورت نموداری نظاره کنید را قرار داده ایم.

مزایای محاسبه ی آمار فعالیت هر نماینده فروش

آمار فعالیت های هر نماینده ی فروش یک نشانگر و شاخص برجسته است که به نمایندگان فروش و مدیران فروش کمک می کند تا به صورت فعال، روند کاری و پیشرفت امور رسیدن به اهداف یک کسب و کار مانند بستن قرارداد ها یا افزایش درآمد را بررسی کنند. همچنین این آمار به مدیران فروش کمک می کند تا بدانند که یک نماینده ی فروش در مسیر درستی حرکت می کند. برای مثال، اگر یک نماینده ی فروش بسیار فعالانه عمل می کند، اما دائما مشتریان و افراد تحت نظر خود را از دست می دهند، این امر می تواند یک نشانه برای مدیران باشد که بدانند شخص مورد نظر به برخی آموزش ها و اولویت بندی ها نیاز دارد.

معایب محاسبه ی آمار فعالیت هر نماینده فروش

در صورتی که افراد تنها به این امار بسنده کنند و آن را زیر نظر قرار دهند، این آمار می تواند باعث به وجود آمدن یک دید و باور نا درست برای افراد شود، چرا که این آمار اساسا کیفیت کار افراد را مورد بررسی قرار نمی دهد. اگر چه این آمار فروش می تواند به طور کلی نحوه ی پیشرفت افراد نسبت به هدف کلی کسب و کار را نشان دهد، اما باید در نظر داشت که این آمار نیز ممکن است خطاهایی داشته باشد و صرفا یک گارانتی و تضمین محکم برای موفقیت شما نیست.

به عنوان مثال، اگر یک نماینده ی فروش بیشترین فعالیت را در تیم دارد، اما کمترین بازدهی و فروش را به خود اختصاص می دهد، به احتمال زیاد مشکلی در کیفیت کار و فعالیت او وجود دارد. به منظور در دست داشتن آماری دقیق تر و با کیفیت تر، آمار فعالیت هر نماینده ی فروش باید در کنار آمار های دیگری مد نظر قرار گیرد.

معایب محاسبه ی آمار فعالیت هر نماینده فروش
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *