هفت ویژگی یک برند موفق

هفت ویژگی یک برند موفق

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود نام تجاری یا برند خود و بهبود موفقیت کسب و کار خود هستید این مقاله را با دقت مطالعه کنید. ما ۷ تا از مهم ترین روش های رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان را بررسی میکنیم . رسیدن به قله در محیط کسب و کار رقابتی امروز چیزی کم از یک چالش نیست. در این مقاله ما برخی از ویژگی های برتر یک نام تجاری موفق را به شما معرفی می کنیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه برند خودتان را بسازید و آن را بزرگ کنید.

۱- رقابت پذیر بودن برند

برای موفقیت یک برند لازم است تا حد امکان رقابتی باشد. این شامل داشتن یک کار تیمی است که پشت نام تجاری کار می کند، از کارمندان ساده تا کسانی که در مقام قدرت هستند باید برای این رقابت تلاش کنند. دست روی دست گذاشتن و امید به اینکه دیگران خودشان شما ما پیدا کنند وجود ندارد. یک نام تجاری موفق ، همیشه فراتر از انتظارات مصرف کننده عمل میکند تا همیشه محبوب باقی نماند.

۲- متمایز بودن برند

برای این که برند موفق و به یاد ماندنی ای داشته باشید ، باید متمایز عمل کنید. برخی از محبوب ترین برند های جهان مانند اپل و استارباکس با متمایز بودن به این جایگاه رسیده اند. به عنوان مثال، اپل برای رویکرد مینیمالیستی خود به طراحی و تکنولوژی و همچنین محصولات ابتکاری آن شناخته شده است. استارباکس برای محصولات و خدمات با کیفیت بالا شناخته شده است که در هر فروشگاه در سراسر جهان به کیفیت اصلی خود باقیست. شما باید به مشتریان خود یک دلیل خاص برای استفاده از خدمات خود بدهید بدون شک نتیجه خواهید گرفت.

۳- شور و اشتیاق برند

اگرچه ممکن است بدون داشتن شور و اشتیاق  یک برند را در کوتاه مدت معروف کنید، اما حفظ موقعیت نام تجاری در طولانی مدت بدون شور و اشتیاق فوق العاده مشکل است. بعضی از موفق ترین افراد جهان، مانند استیو جابز، راجر فدرر و اپرا وینفری، بدون شور و انگیزه موفق نشدند. شور و شوق نیرویی است که راه ما را حتی در لحظات سخت و دشوار به سمت موفقیت هموار میسازد و ما را به سخت کار کردن وا میدارد. اگر شما علاقه خاصی به نام تجاری خود داشته باشید، این اشتیاق به مشتریان شما منتقل میشود و تاثیر به سزایی خواهد داشت.

۴- ثبات برند

با وجود تمام موارد فوق که گفته شد، هنوز هم مهم است که در همه اقداماتی که به عنوان یک نام تجاری انجام می دهید، ثبات داشته باشید. ثبات خونی است که  برای به نتیجه رسیدن برندتان باید در جریان باشد. داشتن ثبات این امکان را به ما میدهد که در خاطرات مصرف کنندگان خود برای مدت طولانی باقی بمانیم. در دراز مدت نیز باعث میشود مشتریانتان به شما وفادار بمانند. در صورت ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا، می توانید مشتریان خود را برای همیشه حفظ کنید.

۵- رهبری

بزرگترین برند های جهان توسط رهبران با متفکر حمایت می شوند که مستقیما به دنبال جایگاه بالا هستند. این شامل یک تیم ورزشی، یک شرکت بزرگ و یا یک کسب و کار کوچک است، موفق ترین آنها کسی است که یک رهبر با فکر دارد که آنها را حمایت می کند. هنگامی که شما در مورد اپل بحث می کنید، بلافاصله به استیو جابز فکر خواهید کرد که رهبر فوق العاده ای بود که درس های ارزشمندی را درباره قدرت و رهبری به ما آموخت.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما باید با نام تجاری خود زندگی کنید و نفس بکشید تا الهام بخش نیروی کار و مشتریانتان باشد. این به نوبه خود باعث می شود همه کسانی که با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند.

۶- در معرض دید قرار دادن برند

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک نام تجاری موفق، قرار دادن آن در معرض دید است. مارک ورزشی شناخته شده Puma، از کانال های بازاریابی متعدد برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود استفاده کرد، از جمله ویدئو، رسانه های اجتماعی و بازاریابی تجربی است که واقعا مشتریان خود را به سمت نام تجاری شما جذب می کند.

اگرچه ممکن است شما به عنوان یک کارفرما به اندازه ی Puma  پول نداشته باشید، به لطف اینترنت،شما میتوانید خیلی راحت تر و با هزینه کمتر اقدام به معرفی کسب و کار خود کنید. با توسعه حضور در سایت ها و رسانه های اجتماعی مانند اینستگرام، فیس بوک و توییتر و رسیدن به مشتریان از طریق چندین کانال، شما میتوانید از هر فرصتی برای رسیدن به مشتریان خود در سراسر جهان استفاده کنید.

۷- دانش کافی نسبت به مخاطب

شما بدون شناخت نسبت به مخاطبان خود نمیتوانید یک برند موفق داشته باشید. شما می توانید این کار را با انجام تحقیقات گسترده در مورد مخاطبان مورد نظر خود به انجام برسانید.

این نه تنها کیفیت محتوای شما را بهبود می بخشد، بلکه به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید به نحوی که به طور مستقیم به آنها مشاوره بدهید و در صورت نیاز آنها را از تصمیم خود منصرف یا وادار به تصمیمی کنید.

نتیجه گیری

برندهای موفق، اقدامات فوق را برای رسیدن به نتیجه بهتر ، و موفقیت در کسب و کار خود اتخاذ میکنند. رسیدن به جایگاه های بالا مستلزم تلاش زیاد در عین حرفه ای بودن است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *