سه کار مهم پیش از شروع کردن یک کسب و کار

سه کار مهم پیش از شروع یک کسب و کار

شروع یک کسب و کار، حتی اگر آن کسب و کار از نوع کوچک یا استارت آپ باشد، به هیچ وجه تصمیم ساده و آسانی نیست. اما علی رغم تمام فداکاری، مشکلات و چالش هایی که صاحبان کسب و کار های کوجک با آنها رو به رو می شوند، رشد تاسیس کسب و کار ها و استارت اپ ها همچنان رو به افزایش است.

نکته ی غم انگیز این است که، بر خلاف تمایلی و اشتیاقی که افراد خلاق و کار آفرین برای راه اندازی کسب و کار ها دارند، آمار ها نشان داده که حدودا دو سوم کسب و کار های که افراد تاسیس می کنند، نهایتا در مدت دو سال پس از آن با شکست رو به رو می شوند.

بسیاری از متخصصان و کار آفرینان بزرگ بر این عقیده اند که یکی از علل اصلی اینکه کسب و کار ها با شکست رو به می شوند این است که آنها پیش نیاز هایی که برای راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد را رعایت نمی کنند. در این مقاله، ما قصد داریم به برخی از کارهایی که افراد باید پیش از شروع یک کسب و کار آنها را رعایت کنند را با شما به اشتراک بگذاریم. این کار ها شامل موارد زیر می باشد:

تحقیق کنید

اولین و مهم ترین کاری که هر فردی پیش از شروع یک کسب و کار باید انجام دهد، این است که درباره زمینه ای که قصد فعالیت در آن را دارد تحقیق کند. مهم نیست که ایده ی کسب و کار شما چقدر خاص و منحصر به فرد باشد؛ در هر حال شما باید از رقیبان خود در آن زمینه و ایده اطمینان حاصل کنید.

به یاد داشته باشید، صرفا به دلیل این که شما ایده ی خوب و خلاقانه ای در سر دارید، دلیل نمی شود که افراد دیگر نیز این ایده را پیش از شما نداشته باشند. اگر فکر می کنید که نمی توانید چیزی بهتر یا ارزان تر از آنچه دیگران و رقبای شما ارائه می دهند به دیگران ارائه دهید، ممکن است بخواهید درباره ی ایده و زمینه ای که می خواهید در آن فعالیت کنید تجدید نظر کنید.

بر روی مشتریان تمرکز کرده و درک خوبی از بازار کار داشته باشید

کسب و کار های زیادی وجود دارند که ممکن است بهترین خدمات یا کالا ها را ارائه ندهند، یا حتی اولین کسب و کار در یک زمینه نباشند، اما با این حال بسیار موفق عمل کنند. دلیل آن این است که این کسب و کار ها تواسنته اند در بحث فروش و بازاریابی استادانه عمل کنند.

کاری که باید بکنید این است که بتوانید رقبای خود، و مهم تر از آن مشتریان خود را آنالیز کرده، و عادات و الگو های خرید آنها را بررسی نمایید. علاوه بر آن، سعی کنید رقبای خود را آنالیز کرده، با کسب و کار های مشابه صحبت و مشورت کنید، وبسایت های رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید بفهمید که نظر مشتریان آنها درباره کسب و کار آنها چیست؛ این کار را می توانید از طریق شبکه های اجتماعی آنها نیز انجام دهید.

کوچک شروع کنید و پیشرفت کنید

به یاد داشته باشید که همه ی کسب و کار های موفقی که امروزه شاهد آنها هستیم، از اول بزرگ و موفق ظاهر نشده اند. بسیاری از کسب و کار های امروز، شامل کمپانی های گوگل، اپل و مایکروسافت که امروزه از بزرگ ترین کسب و کار های تکنولوژی هستند، کار خود را از مکان های کوچک و ساده، نظیر گاراژ و پارکینگ خانه ی خود شروع کرده اند و به تدریج توانسته اند با بدست آوردن موفقیت های مختلف پیشرفت کنند.

از افراد به تجربه و کهنه کار استفاده کنید

همانطور که گفته شد، اکثر کسب و کار هایی که شروع به فعالیت می کنند، در زمانی کمتر از ۵ سال با شکست رو به رو می شوند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هیچکس نمی تواند تمام دانش و تجربیات لازم برای انجام امور مختلف، به خصوص امور مربوط به اداره ی کسب و کار را داشته باشد. سعی کنید افراد با تجربه و موفق را پیدا کرده و از تجربیات آنها استفاده کنید.

برای این کار همچنین می توانید به سمینار ها و کارگاه های آموزشی و پژوهشی مروبط به کسب و کار ها مراجعه کنید. اینها مکان هایی هستند که افراد مختلف به آنجا آمده و تجربیات، شکست ها و موفقیت های خود را با افراد دیگر به اشتراک می گذارند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *