مشتریان واقعی از شما چه می خواهند ؟

آنچه مشتریان واقعی می خواهند

با نگاه کردن به موفقیت بی همتای برخی از کمپانی ها و کسب و کار ها، نظیر آمازون (به انگلیسی Amazon) که دائما توجه رسانه های جهانی را جلب می کند، به راحتی می توان گفت که مشتریان و مصرف کنندگان تنها به دنبال محصولات و خدماتی هستند که ارزان است و سریعا به دست آنها می رسد. با این حال، کیفیت و تجربه دو فاکتور تاثیر گذار بزرگ هستند و مشتریان و مصرف کنندگان حاضر هستند تا پول بیشتری برای این دو فاکتور بدهند.

تجربه همه چیز است

همه ی کارآفرینان و صاحبان کسب و کار ها و مشاغل می دانند که در صورتی که کسب و کار آنها مشتری نداشته باشد، به سرعت شغلشان نابود خواهد شد. از آنجایی که موفقیت کسب و کار شما تا حد زیادی وابسته با مشتریان شماست، بنا بر این تجربه ای که آنها با شما به دست می آورند باید مهم ترین موضوعی باشد که کسب و کار شما به آن توجه می کند. تکنولوژی های پیشرفته و روش های جدیدی که کسب و کار های بزرگی نظیر آمازون یا نتفلیکس (به انگلیسی Netflix) از آنها استفاده می کنند، انتظارات و سطح توقع مشتریان واقعی و مصرف کنندگان را افزایش داده است.

اما برای راضی نگه داشتن مشتریان واقعی و مصرف کنندگان چه کار هایی باید انجام داد؟ مشتریان در حقیقت خواهان چه چیزی هستند و انتظارات آنها چیست؟ در مقاله ای که اکنون در حال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا به شما بگوییم که مشتریان در حقیقت به دنبال چه چیز هایی می باشند.

بر روی تجربه مغازه گردی تمرکز کنید

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که خرید کردن ( به انگلیسی buying) اگر چه ممکن است در لغت با کلمه ی (shopping) هم معنی و به معنای خرید کردن باشند، اما shopping در اصل به معنای مغازه گردی می باشد و با buying تفاوت دارد. برای مثال، اگر شما خمیر دندانتان تمام شود، به مغازه رفته و آن را خریداری می کنید (buying)، اما مغازه گرده یا shopping به معنای کشف کردن یک نیاز است که از آن آگاهی نداشتید، اما مایل هستید تا آن را برطرف کنید. آنچه کسب و کار های بزرگ مانند Amazon فهمیده و از آن استفاده می کنند این است که آنها باید بر روی shopping تمرکز کنند. به همین دلیل است که آمازون مشتریان دائم خود را شناسایی می کند، از آنها شناخت پیدا می کند و به همین ترتیب محصولاتی که فکر می کند مشتریان واقعی به آنها علاقه نشان می دهند را به آنها پیشنهاد می کند.

کیفیت خدمات از سرعت مهم تر است

بسیاری از کسب و کار ها و استارتاپ ها این اشتباه را مرتکب می شوند این است که به سرعت اهمیت بیشتری می دهند. اگر چه برخی از کسب و کار ها نظیر آمازون توانسته اند نشان دهند که این امر که خدمات با کیفیت را سریعا به دست مشتریان و مصرف کنندگان برسانند امری ممکن است، اما از آنجایی که همه ی کسب و کار ها امکانات آمازون را در دست ندارند، باید میان این دو فاکتور یکی را اولیت ببخشند. در چنین شرایطی، کیفیت همیشه مهم ترین فاکتور است، چرا که نداشتن کیفیت کافی در نهایت باعث شکست فروش شما می می شود، چرا که در صورت داشتن کیفیت کافی مشتریان شما باز هم به سوی شما باز خواهند گشت، اما در غیر این صورت این آخرین فروش شما به آنها خواهد بود.

به طور مداوم ارتباط برقرار کنید

به طور مداوم ارتباط برقرار کنید

یکی از اقدامات بسیار موثری که نتفلیکس انجام داده است این است که اهمیت ویژه ای برای بخش خدمات مشتریان واقعی ارائه کرده است؛ به این صورت که نه تنها امکان ارتباط بیست و چهار ساعته برای افراد محیا است، بلکه این کمپانی از کارمندان این بخش خواسته تا رفتاری کاملا صمیمی داشته باشند، با مشتریان واقعی خود با خوش رویی صحبت کنند، جوک بگویند و شوخ طبع باشند تا شخص احساس و تجربه ی مثبتی داشته باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *