۳ نمونه از تفاوت های بازاریابی ورودی و بازاریابی خروجی

۳ تفاوت بازاریابی ورودی و بازاریابی خروجی

بازاریابی ورودی و بازاریابی خروجی چیست؟

بازاریابی خروجی چیزی است که به صورت سنتی و عامیان به عنوان بازاریابی سنتی، یا به صورت ساده با عنوان بازاریابی شناخته می شود. هدف اصلی در این نوع از بازاریابی این است که ممئن شوید که پیام شما یا هر کسب و کاری به گوش افراد می رسد. تبلیغات رادیویی و تلوزیونی، تله مارکتینگ، بنر ها و تبلیغات غرفه ای، بیلبورد ها، تبلیغاتی که در روزنامه ها و مجله ها به نمایش گذاشته می شوند، تبلیغات تلفنی، آگهی های پاپ آپ و پاپ آندر و تبلیغات متنی، همگی مثال هایی از تبلیغات خروجی به حساب می آیند. واژه ی خروجی نیز به این امر برای این نوع از بازاریابی انتخاب شده است که کسب و کار ها در این روش در خارج از کمپانی خود تبلیغات می کنند.

بازاریابی ورودی نسبتا کلمه و روشی جدید است که کمپانی نرم افزاری Hubspot آن را برای اولین ابداع کرد و این کار را با این ایده که می توان به جای هدف قرار دادن و رفتن جذب کردن با تبلیغات، می توان آنها را با استفاده از محتوای با ارزش جذب کرد، انجام داد. به طور کلی، این نوع از بازاریابی بر اساس استراتژی بازاریابی محتوایی، نظیر ایجاد و ساخت پست ها، گرافیک های کامپیوتری، کتاب های الکترونیکی، ویدیو ها، مقاله ها و غیره، بر روی وبلاگ ها، وبسایت ها یا رسانه های اجتماعی، و برای افرادی که به دنبال اطلاعات در زمینه ی دلخواهشان و در زمینه ی یک محصول هستند، اجرا می شود.

مطلب مرتبط : درباره بازاریابی ورودی چه می دانید ؟

پس از به دست آوردن اطمینان خواننده های خود، شما می توانید یک کانال ارتباطی، مانند گرفتن آدرس ایمیل انها به دست آورده و ارتباط خود را با آنها افزایش دهید و محتوای بهتر و مناسب تری در اختیار آنها قرار دهید تا آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. اگر شما بتوانید اینکار را به خوبی انجام دهید و آنها را با استفاده از خدمات و اطلاعات خود راضی نگه دارید، آنها می توانند به بهترین مشتریان شما تبدیل شوند.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا برخی از تفاوت های اساسی که میان بازاریابی ورودی و بازاریابی خروجی وجود دارد را با شما به اشتراک بگذاریم. این تفاوت ها شامل موارد زیر می باشد:

۱- مسیر ارتباطی متفاوت

بازاریابی خروجی همه ی افراد را هدف قرار می دهند و یک بازاریابی کلی و خروجی است. این نوع بازاریابی افراد را دنبال می کند و گاها می تواند باعث کلافگی و آزار خریداران و مخاطبان شود.  به طور کلی، این بازاریابی نوعی است که مخاطب گاها بر خلاف میلش با آن رو به رو می شود و مورد هدف تبلیغاتی قرار می گیرد که هیچ علاقه ای به محتوای آن ندارد.

اما بازاریابی ورودی نوع هدفمند تر بازاریابی است. در این نوع بازاریابی، شما اطلاعات و محتوا را برای افرادی منتشر می کنید که باور دارید به آن علاقه نشان داده و جذب آن می شوند. به طور کلی، در این نوع از بازاریابی، مخاطبان شما هنگامی مورد هدف شما قرار می گیرند که درباره موضوع دلخواه خود که با شما مرتبط است جست و جو می کنند.

۲- رسانه ی مختلف

بازاریابی خروجی از رسانه های سنتی، نظیر تبلیغات بر روی بروشور ها، بیلبورد ها، رادیو و تلوزیون استفاده می کند. این درحالی است که شما معمولا بازاریابی های درونی را در وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، روزنامه های اینترنتی که دنبال می کنید، جست  جوی گوگل و به طور کلی رسانه های اینترنتی و انتخاب شده مشاهده می کنید.

۳- تفاوت محتوایی

تفاوت محتوایی

محتوای بازاریابی خروجی به صورت مستقیم مربوط به چیزی است که محصول مورد نظر به شما ارائه می دهد مانند ویژگی ها، نکات مثبت، مزایای استفاده از آن و غیره که در این صورت شما می توانید به راحتی محصول را خریداری کنید. این محتواها معمولا خیلی مستقیم و دارای پیام کوتاه می باشند. اما محتوایی که در بازاریابی ورودی استفاده می شود تنها مربوط به محصول نیست، بلکه بیشتر بر روی نیاز یک مشتری یا مصرف کننده تمرکز می کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *