چگونه مشتریان ثابت را حفظ کنیم ؟

بهترین مشتریان هر کسب و کاری، مشتریانی هستند که پس از یکبار خرید کردن، باز هم به سراغ شما و کسب و کارتان می آیند و به نوعی مشتریان ثابت یا دائمی شما می شوند. شاید این نکته ای باشد که هر کسی می داند، هرکسی در ثابت کردن مشتریان خود موفق نیست!

هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون داشتن مشتریان ثابت پیشرفت و توسعه پیدا کند. پس پیدا کردن و حفظ کردن مشتریان با وفا و ثابت کار بسیار مهمی است. نکته ای که باید بدانید این است که پیدا کردن و جذب یک مشتری جدید، ۵ برابر نگهداشتن مشتریان خود هزینه بر است و گاهی ممکن است باعث شود هزینه های سنگینی را متحمل شوید.بنا بر این، داشتن مشتریان ثابت می تواند باعث افزایش سود آوری شما شود.

چطور مشتریان ثابت را حفظ کنیم؟

متاسفانه اکثر کسب و کار ها در این مورد دچار اشتباه می شوند. اکثر افرادی که کسب و کاری را راه اندازی می کنند، ترجیه می دهند بجای حفظ مشتریان خود، مشتریان جدید جذب کنند.

با وجود ارزشمند بودن مشتریانی که دوباره به سراغ کسب و کار شما می آیند و مشتریان ثابت شما هستند، سوالی که باقی می ماند این است: چطور مشتریان ثابتی داشته باشیم؟ این مقاله برای پاسخ به همین سوال نوشته شده است. در این مقاله، ما برخی از راهکار ها و نکاتی که با استفاده از آنها می توانید مشتریان خود را تبدیل به مشریان ثابت کنید را برای شما گردآوری کرده ایم. این نکات شامل موارد زیر می باشند:

مراقب اعتبار خود باشید

مراقب اعتبار خود باشید

مشتریان اغلب تمایل دارند از فروشگاه ها و کسب و کار هایی خرید کنند که به خوبی شناخته شده و دارای اعتبار باشد. کسب و کار ها باید در حفظ اعتبار و شهرت خود در میان کسب و کار های اطراف خود کوشا باشند. با این حال، این کار در دنیای امروز که حرف ها و شنیده ها به سرعت باد در میان افراد پخش می شود کار آسانی نیست.

حفظ اعتبار یکی از مهمترین کار ها در میان کسب و کار ها می باشد؛ چرا که بر اساس نظرسنجی ها و آمار های بدست آمده، ۹۳ درصد از مشتریان با اینکه اعتبار و شهرت یک شرکت در خرید آنها تاثیر مستقیم دارد، هم عقیده هستند و با آن موافق می باشند.

به مشتریان خود احساس خاص بودن بدهید

به کارمندان خود احساس خاص بودن بدهید

ممکن است این حرف تکراری به نظر برسد، هنوز هم در دنیای پر جنب و جوش امروز درست است. بسیاری از افراد خرید کردن به صورت آنلاین و اینترنتی را حوصله سر بر و خسته کننده می پندارند، چرا که هیچ ارتباطی واقعی میان فروشنده و خریدار وجود ندارد، و افراد حتی نمی توانند ببینند و لمس کنند که در حال خریدن چه چیزی هستند. بذا، کسب و کار ها باید از این فرصت استفاده کنند، و این مشکل را با ارتقای سرویس دهی به مشتریان خود برطرف نمایند.

راه های زیادی برای اینکه به مشتریان خود احساس خاص بودن بدهید وجود دارد. برای مثال، شما می توانید پس از اینکه آنها از شما خرید می کنند، به آنها یک ایمیل حاوی تشکر از آنها بفرستید. این تنها یکی از راه های القای این حس به مشتریان است، و این کار باعث می شود که شما در ذهن آنها باقی بمانید.

دلیل اینکه شما را انتخاب کردند بدانید

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که بدانید چه چیزی باعث ترغیب آنها و انتخاب کردن شما توسط آنها شده است. این امر می تواند دلایل زیادی داشته باشد، برای مثال ممکن است دلیل آن تخفیفاتی که شما به آنها می دهید، یا سرویس دهی خوب کارکنان شما، و یا محیط زیبای محل کسب و کار شما باشد. دلیل آن هرچه که هست، می تواند پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) شما باشد.

نکته ای که در اینجا هائز اهمیت است، این است که بتوانید این دلیل را حفظ کنید. برای مثال، اگر دلیل انتخاب آنها قیمت های شماست، سعی کنید قیمت ها را تا جایی که امکان دارد در همان سطح نگهدارید، وگرنه شروع به از دست دادن مشتریان خود می کنید. مگر اینکه قیمت ها به دلیل خوبی، مانند افزایش تورم در کشور افزایش یابد.

ارتباط خود با مشتریان را قطع نکنید

سعی کنید ارتباط خود با مشتریان را از دست ندهید. نگذارید پس از اینکه از شما خرید می کنند شما را فراموش کنند. سعی کنید با ارسال ایمیل ها و یا اس ام اس های مختلف، در باره تخفیف های جدید و یا محصولات تازه ی خود، نام خود را در ذهن آنها زنده نگهدارید. این مسئله بسیار هائز اهمیت است، چرا که اگر ارتباط خود را با مشتریان خود از دست بدهید، و مشتریان شما، شما را فراموش کنند، احتمال اینکه دیگر به کسب و کار شما مراجعه نکنند بسیار زیاد است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *