افزایش بازدهی کارکنان یک کسب و کار در محیط کاری

پس از گذشت مدتی از راه اندازی کسب و کارتان، شاید موقع آن رسیده که راه های مختلف را برای صرفه جویی در زمان ئ افزایش بازدهی کارکنان خود بکار ببرید. این روز ها، کارکنان زمان های بیشتر و بیشتری را در دفاتر کاری می گذرانند و گاهی برخی آنها تا ۴۸ ساعت در هفته را مشغول به کار می شوند. با این حال، ساعت کاری زیاد همیشه نشانه ی عملکرد بهتر کارکنان نیست. بلکه افزایش بازدهی کارکنان به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

افزایش بازدهی کارکنان یک کسب و کار

یکی از اموری که کارفرمایان و صاحبان کسب و کار ها باید به آن توجه کنند این است که چطور شرایطی در محیط کاری خود به وجود بی آورند که بتوانند افزایش بازدهی کارکنان خود را به حداکثر برسانند.

اما کارفرمایان چطور می توانند ضمن صرفه جویی در وقت، بازدهی و کارایی کارکنان خود را بهبود ببخشند؟ در این مقاله، ما راه هایی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید عملکرد کارکنان خود را بهبود بخشیده و در زمان کمتر، بازدهی بیشتری از آنها دریافت کنید. این راهکار ها شامل موارد زیر می باشد.

از انتخاب جانشین برای خود نترسید

ممکن است این امر یکی از سخت ترین کار ها برای برخی از افراد باشد. اما البته این مسئله کاملا قابل درک است؛ شرکت و کسب و کار شما مانند فرزند شماست، پس مایلید تمام اموری که در آن می گذرد را شخصا بدست گرفته و آنها را کنترل کنید.

اگر چه در اولویت قرار دادن کیفیت هیچ اشکالی ندارد و در واقع، شرط اساسی رسیدن به موفقیت است، اما اینکه نظارت بر تمام جزئیات ریز و درشت را شخصا  بر عهده بگیرید، و جانشینی برای خود تعیین نکنید و برخی مسئولیت ها را به نسپارید، می تواند زمان زیادی برده و  باعث شود که وقت همه گرفته شود.

در عوض، می توانید به افراد شایسته مسئولیت سپرده و اعتماد داشته باشید که آنها کار خود را به نحو احسنت انجام می دهند. علاوه بر صرفه جویی در زمان، این کار باعث می شود که کارکنان و کارمندان شما، تجربه و توانایی مدیریت بدست بیاورند که همین امر می تواند باعث نفع کسب و کار شما شود.

مسئولیت ها را بر اساس توانایی ها تقسیم کنید

دانستن توانایی ها و تیپ شخصیتیی و رفتاری کارکنان شما، می تواند در به حد اکثر رساندن کارایی و عملکرد کارکنان شما بسیار موثر واقع شود. برای مثال، یک فرد برون گرا و خلاق، احتمالا می تواند گزینه ی خوبی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان باشد. با این حال، نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر به افراد کار ها و مسئولیت های زیادی بدهید، ممکن است نتوانند از همه ی آنها بر آمده، و یا نتوانند آنها را به نحو احسنت به پایان برسانند.

ارتباطات موثر برقرار کنید

هر مدیری می داند که برقراری ارتباط موثر و تاثیر گذار، کلید رسیدن به موفقیت در افزایش کارایی و بهره وری کارمندان است. امروزه در عصر ارتباطات، تکنولوژی به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم با یکدیگر تنها با یک کلیک ( یا شاید لازم باشد بگوییم تنها با یک لمس صفحه ی گوشی) ارتباط برقرار کنیم. اینگونه تصور می شود که این امکانات باعث به وجود آمدن ارتباطات هرچه موثر تر و بهتر شده اند، اما اینطور نیست!

مطالعات و تحقیقاتی که در خصوص برقراری ارتباطات انجام گرفته است، نشان می دهد که ارتباطات انسانی، با حالات و رفتار های صورت و بدن که در ارتباطات رو در رو صورت می گیرد، بسیار تاثیر گذار تر از ارتباطاتی است که توسط پیام رسان ها و امکانات رسانه ای صورت می گیرد.

کارکنان خود را آموزش بدهید

کاهش دادن زمان آموزش کارمندان، یا از طرفی حذف کردن این پروسه، ممکن است بنظر راه خوبی برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها باشد. با این حال، این کار می تواند بطور نتایج کاملا برعکسی داشته باشد. اینکار که کارمندان خود را مجبور کنید تا کار ها و وظایف خود را به تنهایی یاد بگیرند، می تواند کاملا به ضرر کسب و کار شما باشد.

بنا بر این، بجای اینکه کارکنان خود را در میان کار ها و وظایف خود تنها بگذارید و آنها را راهنمایی و هدایت نکنید، باید زمانی را برای آموزش آنها در نظر بگیرید تا به آنها کمک کنید کار های خود را به بهترین نحو انجام دهند. با این کار، آنها یاد می گیرند که چطور کار های خود را انجام دهند، و با  استفاده از آموزش هایی که به آنها داده شده، دیگر برای پرسیدن سوال های ساده به سراغ شما نیامده و از این طریق وقت شما تلف نمی شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *