احساس خاص بودن را به مشتریان خود منتقل کنید

چطور به مشتری های خود احساس خاص بودن بدهیم

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که وارد یک محیط کاری شوید که به شما واقعا احساس خوبی داده باشد؟ آنقدر خوب که حتی اگر از آنجا چیزی نخریده باشید، باز هم از آن پیش دوستانتان تعریف کرده و آن را پیشنهاد میکنید.شما از مشتریان آن کسب و کار بوده اید و حالا رفقای شما نیز هستند

منظور من از این مکان ها و محیط های کاری، محیط هایی نیست که کارکنان آن با شما به خوبی رفتار کرده باشند، چرا که برخورد مناسب کارکنان، وظیفه اصلی هر کسب و کاری است و این امر تنها یکی از موارد پایه ی مشتری مداری است.

منظور من از این مکان ها، جایی است یک ویژگی خاص و کلیدی داشته اند که توصیف آن چیز امر مشکلی است. این ویژگی هرچه که هست، مهم این است که توانسته مدت ها پس از آنکه آن مکان را ترک کردید، روی صورت شما لبخندی به وجود بی آورد.

من شخصا تنها تعداد اندکی از این کسب و کار ها و محیط های کاری را دیده ام و در آنها حضور داشته ام، اما همه ی آنها یک ویژگی خاص و مشترک داشته اند: آنها پیش از اینکه آنجارا ترک کنید، به شما احساس یک فرد VIP را داده اند.

آنها چطور اینکار را انجام می دهند؟ آنها از چه فرمول سری استفاده کرده اند که باعث می شود رفتن به آنها حس جادویی به شما بدهد؟ افراد و کسب و کار های دیگر چطور میتوانند از همین روند استفاده کنند و مشتریان خود را عاشق کسب و کارشان کنند؟

در پایین، برخی کارهایی که می توانید انجام دهید تا مشتریان شما احساس خاص بودن داشته باشند و عاشق کسب و کار شما شوند، آورده شده است.

مشتریان شما انسان های عادی هستند

یکی از نکاتی که می توانید انجام دهید تا مشتریان شما احساس خوبی داشته باشند، این است که آنها را به چشم افراد عادی ببینید و بدانید که آنها دستگاه های چاپ پول نیستند و نباید تنها به دنبال فروش محصولاتتان به آنها و رسیدن به پول باشید.

سعی کنید آنها را خوشحال کنید. با مشاوران خود، یا به تنهایی به این موضوع فکر کنید که چه چیزی می تواند افراد عادی را خوشحال کند؟ تبریک تولد؟ اس ام اس هایی که نشان دهد شما به یاد مشتریان هستید؟ اعماد تخفیف؟ می توانید از ایده های مختلفی بهره مند شوید.

نکته قابل توجه این است که در این کار افراط و زیاده روی نکنید، چرا که ممکن است افراد برداشت های اشتباهی از این کار شما داشته باشند.

از مشتری خود تشکر کنید

از مشتریان خود برای کار کردن با خودتان تشکر کنید. باز هم تکرار می کنم  به یاد داشته باشید که نباید اینکار را بیش از حد انجام دهید چرا که باعث ایجاد سوء تفاهم خواهد شد. سعی کنید در این امر خالصانه رفتار کنید، چرا که مشتریان شما، به راحتی متوجه تظاهر کردن شما خواهند شد و این امر باعث می شود که یک مشتری را از دست بدهید.

همیشه احتیاجی نیست که تشکر شما لفظی باشد. یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن از مشتریان خود تشکر کنید، این است که در مناسبت های مختلف، برای آنها پیام یا هدیه ی تبرکی بفرستید.

به نظرات مشتری گوش دهید

با جمع آوری مقداری اطلاعات از طریق شنیده انتقادات و پیشنهادات مشتری ها، می توانید بفهمید که مشتریان شما به چه چیز هایی علاقه دارند، و از چه چیز هایی خوششان نمی آید. انجام این کار به شما کمک می کند تا تغییراتی ایجاد کنید که باعث خوشحالی و رضایت مشتری های شما می شود. این امر نه تنها باعث افزایش فروش شما می شود، بلکه کمک می کند مشتریان شما به کسب و کارتان علاقه مند شده  آن را به اطرافیان خود نیز معرفی کنند.

شما همچنین می توانید از انتقادات و پیشنهاداتی که به شما می شود، درباره سلیقه آنها بدست آورید و از این طریق، محصولات فعلیتان را که فکر می کنید خواهند پسندید را به آنها معرفی کنید یا همچنین محصولات آینده خود را که فکر می کنید مورد پسند آنها است را به آنها معرفی کنید که خود نوعی تبلیغات است.

با مشتری هایتان ارتباط برقرار کنید

مشتریان خود را در جریان اتفاقات جدیدی که در راه است بگذارید. اگر قصد معرفی و یا ساخت محصول جدیدی را دارید، به مشتریان خود اطلاع دهید. آنها را در جریان ماهیت کلی آنها قرار داده و تاریخ موجود شدن آن را به مشتریان خود اعلام کنید.

همچنین می توانید از این روش برای مطلع کردن مشتریان خود درباره برپایی همایش یا قرار دادن تخفیفات خود استفاده کنید و آنها را به محل کسب و کار خود بکشانید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *