نکاتی برای نوشتن یک کمپین بازاریابی ایمیلی مناسب

نکاتی برای نوشتن یک کمپین بازاریابی ایمیلی مناسب

آیا شما نیز به دنبال ساخت و ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی می باشید؟ به دست آوردن و ساخت یک استراتژی مناسب یک هنر و یک علم می باشد و برای ساخت یک استراتژی به هردوی اینها نیاز است.

طرح یک استراتژی مناسب برای بازاریابی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کسب و کار ها امروزه با آن رو به رو می باشند. در این مقاله، ما قصد داریم تا به برخی از نکاتی که باعث می شود یک استراتژی به موفقیت و بازدهی مناسب برسد را به شما معرفی کنیم. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

یک موضوع یا subject line مناسب داشته باشید

اگر شما هم به این فکر می کنید که چطور یک کمپین بازاریابی ایمیلی مناسب داشته باشید، شاید بهترین جایی که می توانید از آن شروع کنید بخش موضوع یا subject line می باشد. موضوع مناسب یک بخش بسیار مهم و هائز اهمیت در بازاریابی ایمیلی می باشد، چرا که subject line شما تعیین می کند که دریافت کننده ایمیل شما را باز کند، آن را حذف کند یا حتی بدتر، آن را به عنوان یک هرزنامه گذارش و ریپورت کند.

آنچه باید بدانید این است که افراد تنها زمانی ایمیل شما را باز می کنند که در آن سود و مزیتی ببینند، یا درباره آن احساس نگرانی کنند، یا زمانی که شما یک دلیل مهم برای اینکه چرا باید ایمیل شما را باز کنند به آنها ارائه دهید.

یک متن پیشنمایش مناسب داشته باشید

با پیشرفت هایی که پست های الکترونیکی یا ایمیل ها، و همچنین مصرف کننده های آنها پیدا کرده اند، موضوع یا subject line دیگر تنها قسمتی نیست که برای افراد هائز اهمیت می باشد و باعث می شود که ایمیل شما را باز کنند؛ بلکه متن پیشنمایش نیز هائز اهمیت است. متن پیشنمایش آن تکه متنی است که به مشترکان بیشتر درباره محتوای ایمیل شما توضیح می دهد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که متن شما باید مفید و مختصر باشد و دریافت کننده با خواندن آن، اطلاعاتی کافی به دست بیاورد. برای مثال، یک متن دارای ۳۰ الی ۵۰ کارکتری می تواند برای متن پیشنمایش شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید : مزایای بازاریابی از طریق ایمیل

برای وب بنویسید

نوشتن برای یک کمپین بازاریابی ایمیلی تا حد زیادی همانند نوشتن برای یک وبسایت می باشد. این به معنای آن است که به برخی نکات باید توجه شود که شامل موارد زیر می باشند:

  • از یک ساختار منطقی استفاده کنید.
  • پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید.
  • برای هر پاراگراف یک ایده ی اصلی داشته باشید.

داد نزنید!

یکی از مشکلاتی که بسیاری از متن نویسان رعایت نمی کنند، شلوغ کردن بیش از حد متن با استفاده از علامت های مختلف نظیر علامت های تعجب و یا متن های بیش از هیجانی می باشد. این روند نه تنها باعث می شود که ارزش و اعتبار متن شما کاهش پیدا کند، بلکه باعث می شود که شانس حذف ایمیل شما نزد دریافت کنندگان نیز افزایش پیدا کند. در واقع، این نوع متن می تواند این حس را به خواننده القا کند که شخصی درحال داد کشیدن بر سر آنها، اما در فضای مجازی و با استفاده از متن می باشد!.

مخاطبان خود را بشناسید

مخاطبان خود را بشناسید

شناختن مخاطبان یک امر بسیار مهم در بازاریابی ایمیلی می باشد. با داشتن اطلاعات کافی درباره مخاطبان خود، شما می توانید ایمیل هایی به آنها بفرستید که می دانید مورد پسند آنها خواهد بود و می تواند نیاز های آنها را برطرف نماید.

کاری که می توانید انجام دهید این است که از آنچه درباره آنالیز های اجتماعی، و اطلاعاتی که درباره وب دارید و برقراری ارتباط مناسب با مشتریان خود استفاده کنید، تا بتوانید پرسوناژ یک خریدار را برای خود بسازید.

هنگامی که شما مخاطبان و دریافت کنندگان خود را بشناسید، می توانید ایمیل هایی بفرستید و محتوا هایی تولید کنید که برای آنها جذاب تر بوده، و باعث می شود تا شانس شما برای فروش بیشتر و ارتقای کسب و کارتان افزایش پیدا کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *