بازاریابی مستقیم چیست ؟

بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم چیست ؟،بازاریابی مستقیم اصولا به نوعی روش تبلیغات می گویند که شامل ارائه دادن اطلاعاتی درباره کسب و کار، محصولات و خدمات به مشتریان و بازار هدف شماست. تفاوتی که این نوع بازاریابی دارد این است که در آن، شخص ثالث یا به قولی «واسطه» ای میان کمپانی ارائه دهنده و مشتری یا مصرف کننده وجود ندارد.

یکی از موارد مهم درباره بازاریابی فرهنگی این است که تبلیغات هدفمند پیش برده می شوند. به عنوان مثال، کسب و کاری که در زمینه ی محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت می کند، ممکن نوجوانان و دنبال کنندگان مجلات نوجوانان را با تبلیغاتی مانند «درمان جوش و آکنه ی صورت»، که احتمالا نوجوانان به این محصولات نیاز دارند مورد هدف قرار دهند.

یکی از جنبه های ضروری بازاریابی مستقیم این است که واکنش و پاسخ مصرف کنندگان قابل اندازی گیری می باشد. به عنوان مثال، اگر شما تخفیف را برای فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود در نظر بگیرید، می بایست به همراه آن نوعی کوکی یا پیکسل نیز به همراه آن قرار دهید تا درصورتی که مصرف کننده یا خریدار از کد تخفیف شما استفاده کرد، شما از طریق آن کوکی یا پیکسل مطلع شوید. در این مقاله ما قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را در زمینه ی این نوع از بازاریابی در اختیار شما قرار دهیم. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشند.

مزایای بازاریابی مستقیم

یکی از مزایایی که بازاریابی مستقیم دارد این است که به شما این امکان را می دهد تا محصولات و خدمات خود را مستقیما تبلیغ کرده و در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان خود قرار دهید، و علاوه بر آن نتایج آن را اندازی گیری و رسد کنید. اما اینها تنها مزایای بازاریابی مستقیم به حساب نمی آیند. مزایای بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که بازاریابی مستقیم دیجیتال می تواند در اختیار کسب و کار شما قرار دهد. برخی از آنها شامل موارد زیر می باشند:

  • دسترسی مستقیم به مخاطبان. یکی از مزایای عالی این نوع از بازاریابی این است که شما می توانید به بخش مشتریان خود، و همچنین مشتریان خاصی که مد نظر دارید، به همراه پیام شخصی سازی شده ی خود دسترسی داشته باشید.
  • بهینه سازی بودجه ی بازاریابی. استفاده از بازاریابی مستقیم برای مشتریان و مخاطبان خاص، این امکان را به شما می دهد تا هدف های واقع گرانه داشته باشید و با داشتن بودجه ای محدود بتوانید فروش خود را افزایش دهید. اگرشما بتوانید به نحو مناسبی کمپین خود را راه اندازی کنید، می توانید نتایج خوبی را با میزان بودجه ای بسیار کمتر از تبلیغات سنتی بدست آورید.
  • داشتن ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید. بازاریابی مستقیم دیجیتالی باعث می شود که شما این امکان را داشته باشید تا هم با مشتریان قدیمی خود ارتباط داشته و روابط خود را با آنها زنده نگه دارید، و هم مشتریان جدیدی پیدا کرده و فروش خود را بیشتر کنید و فرصت های جدیدی برای خود به وجود بیاورید.
  • بهبود استراتژی های وفاداری مشتریان. داشتن ارتباط مستقیم با خریداران و مصرف کنندگان به این امکان را به شما می دهد تا تبلیغات، ایمیل ها و پینشنهادات خود را شخص سازی کرده و پیوند محکمی با مشتریان خود داشته باشید.
  • تست و آنالیز کردن نتایج دریافتی. کمپین های پاسخ مستقیم به شما این فرست را می دهد تا به صورت مستقیم، نتایجی که از متود ها و روش های خود بدست می آورید را ارزیابی کنید.

هدف از بازاریابی مستقیم

هدف از بازاریابی مستقیم

در حالی که بسیاری از تکنیک ها و روش های بازاریابی تلاش می کنند تا آگاهی افراد و بازار خود از محصولات و خدمات خود را افزایش دهند، هدف بازاریابی مستقیم تا حدی متفاوت می باشد. هدف بازاریابی مستقیم این است که گیرنده یا شخصی که هدف قرار گرفته است را متقاعد به اقدام کردن کند. اگر چه فروش محصولات یا خدمات هدف اصلی آن است، اما برخی از مشتریان ممکن است آمادگی اینکه در لحظه خرید کنند را نداشته باشند. با این حال آنها ممکن است اقدامات دیگری انجام دهند که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • بازدید کردن از وبسایت کسب و کار
  • تماس گرفتن برای دریافت اطالعات بیشتر
  • ارائه کردن نام و آدرس ایمیل خود به کسب و کار ها
  • خرید کردن در زمانی دیگر

انواع بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم و ارتباط داشتن با مشترین و مصرف کنندگان یک کسب و کار می تواند از طریق راه های مختلفی صورت بگیرد، و مزایای آن می تواند تا حد زیادی به خود کسب و کار شما بستگی داشته باشد. در این قسمت به برخی از راه های بازاریابی مستقیم می پردازیم که شامل موارد زیر می باشند:

  • بروشور ها
  • دفترچه های راهنما و تبلیغاتی
  • کاتالوگ ها
  • تراکت یا فلایر
  • کارت پستال ها
  • کوپن ها
  • ایمیل ها
  • تبلیغات آنلاین
  • تماس های تلفنی
  • پیام های متنی

نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که برنامه ریزی مناسب و آمادگی، کلید های اصلی برای رسیدن در هر کاری خصوصا بازاریابی می باشد. امیدواریم که با استفاده از این مقاله، در امر بازاریابی دیجیتال اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشته باشیم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *