دو تغییر بزرگ که قرار است وارد بازاریابی محتوایی شود

دو تغییر بزرگ که قرار است وارد بازاریابی محتوایی شود

بازاریابی محتوایی که ترجمه شده و معادل فارسی کلمه ی (Content Marketing) می باشد، امروزه یکی از روش های اصلی در زمینه ی بازاریابی به حساب می آید، و می توان گفت تقریبا تمام کسب و کار هایی که در سطح دنیا دارای اعتبار هستند از آن استفاده می کنند.  اما برخی از متخصصان بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که انجام داده اند، پیش بینی می کنند که آینده ی بازاریابی متحتوایی رو به تغییر می باشد. علاوه بر آن، نشانه هایی وجود دارد که می گویند مسائل زیادی قرار است تغییر کند. سوال بسیاری از مدیران کسب و کار ها و بازاریاب هایی که در زمینه محتوا فعالیت می کنند این است که در پنج سال آینده، بازاریابی متحوایی به چه شکل خواهد بود؟

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا بر اساس اخرین مطالب و تحقیقات منتشر شده، بررسی کنیم که آینده ی بازاریابی متحوایی چه تغییراتی را شاهد خواهد بود تا در این صورت اقدامات لازم برای آماده شدن و همسو شدن با آن را فراهم کنیم.

بازاریابی محتوایی-قبل و بعد

اگر چه در دو دهه ی اخیر ما شاهد تحولات زیاد و محبوبیت بی سابقه ای در بحث بازاریابی محتوایی شاهد بوده ایم، اما حقیقت این است که بازاریابی محتوایی به خودی خود چیز جدیدی نیست.

برای مثال می توان به نشریه جان دییر (John Deere)، یکی از قدیمی ترین مثال های بازاریابی محتوا اشاره کرد که مربوط به سال ۱۸۹۵ می باشد. این نشریه به صورت هوشمندانه ای تمرکز خود را بر روی آموزش و تعلیم کشاورزان قرار داد و تلاش کرد تا بیشتر از اینکه تبلیغ محصولات خود را بکند، بر روی حل مشکلات کشاورزان تمرکز کند؛ که این امر به خودی خود تعریف اصلی بازاریابی محتوایی می باشد. همچنین الگو برداری از روش های جان دییر در بازاریابی امروز باعث به وجود آمدن پیشرفت ها و به وجود آمدن تکنولوژی ها و فعالیت های جدید شده است.

بر اساس نتایج نظرسنجَی هایی که از موسسه Content Marketing institute منتشر شده است، ۲۶ درصد از بودجه ی بازاریابی در سال ۲۰۱۸ خرج بازاریابی محتوا شده، و ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کرده اند که در سال آینده بودجه بازاریابی محتوای خود را افزایش می دهند.

با این حال، هنگامی که به آینده ی بازاریابی محتوایی نگاه می کنیم، ابزار ها و تاکتیک های لازم برای کار امروزه درحال تغییر می باشند.

بازاریابی محتوا دیگر شاخه ای از بازاریابی نیست

بازاریابی محتوا دیگر شاخه ای از بازاریابی نیست

حقیقت این است که، ما در عصری زندگی می کنیم که عصر محتوا نام دارد. در این عصر، محتوا در همه جا یافت می شود، و بیشتر از همیشه در دسترس می باشد و همین امر باعث می شود تا نحوه استفاده از آن نیز نزد ما تغییر کند. آنطور که گفته می شود، تنها در دو سال آینده، بازاریابی محتوا دیگر شاخه ای از بازاریابی، و صرفا تاکتیکی که ما بتوانیم آن را وارد بازاریابی کنیم نخواهد بود. بازاریابی محتوایی در واقع تعریف جدیدی از خود بازاریابی خواهد بود.

در خصوص تاثیر بازاریابی محتوایی در آینده، رابرت روز (Robert Rose) عضو هیئت رئیسه و رئیس بخش بازاریابی محتوایی اعلام می کند که تیم های محتوای آینده تنها مسئول تولید محتوا و بهبود سئو (SEO) و رتبه ی سایت نخواهند بود، بلکه آنها باید تبدیل به متخصصان ایجاد ارزش برای مخاطبان در هر مرحله ای از سفر خرید مشتری باشند.

این بدان معناست که بازاریاب های محتوایی باید فراتر از ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در وبسایت یا وبلاگ خود بروند. آنها باید داستان خود را به مکان های جدیدی، نظیر صفحات و رسانه های اجتماعی، سایت های به اشتراک گذاری ویدئو و دیگر کانال ها وارد کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *