ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چه مزایایی دارد ؟

مزایای بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار ها

بازاریابی ایمیلی ( به انگلیسی Email Marketing) یکی از انواع شناخته شده و مفید بازاریابی در دنیای بازاریابی و کسب و کار امروز به حساب می آید. یکی از دلایلی که کسب و کار ها اغلب به سراغ بازاریابی ایمیلی نمی روند، این است که بسیاری از آنها از مزایای بهره مندی از این نوع بازاریابی آگاه نیستند. در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از مزایای بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار ها بپردازیم. این مزایا شامل موارد زیر می باشد:

محتوای هدفمند و شخصی سازی شده

یکی از مزایای بازاریابی ایمیلی این است که شما در آن می توانید مخاطبان خود را به بخش های مختلفی تقسیم کنید، و از این طریق محتوایی که برای آنها از طریق ایمیل ارسال می کنید را تا حد بسیار زیادی شخصی سازی کنید. ایمیل یکی از راه ها و کانال های بسیار مناسب برای ایجاد ارتباط می باشد و امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهد که از جمله آنها می تواند به استفاده از موضوعات یا subject line های مناسب و با کیفیت، تا استفاده از عکس هایی که برای افراد می تواند مناسب باشد، و ساخت محتوا های مناسب که می تواند به آنها کمک کند اشاره کرد.

ایجاد اعتبار

دریافت ایمیل از یک فرستنده ی نا آشنا و با یک موضوع نسبتا مشکوک اغلب شبیه یک هرزنامه می باشد. این امر گاهی اوقات احساس ناخوشایندی منتقل می کند و افراد معمولا این ایمیل ها را حذف می کنند.

مطالب مرتبط :‌ مزایای بازاریابی از طریق ایمیل

برای برخی از مشتریان، استفاده از یک شکلک یا ایموجی باعث می شود که بر روی لینک شما کلیک کنند. برای برخی دیگر، همین روش می تواند باعث شود بدون توجه به محتوای ایمیل آن را حذف کنند. بنا بر این شما باید محتوای خود را بر اساسا آنچه خوانندگان شما می خواهند تنظیم کنید. دانستن و داشتن اطلاعات کافی درباره علایق و نیاز های خواننده ها، باعث می شود تا ایمیل های شما به جای قرار گرفتن در پوشه ی هرزنامه یا spam، وارد پوشه ی inbox شوند.

تشخیص بهتر برند

برخی از برند ها در دنیای امروز آنقدر معروف هستند که معنای حقیقی یک بازار کار در آنها خلاصه شده است. برای مثال می تواند به Spotify در حوضه ی موسیقی اشاره کرد. همچنین همه ی ایمیل های آن نیز مرتبط بوده و به طور هوشمندانه ای منظم و سازماندهی شده می باشند.

حال کسب و کار خود را به جای Spotify و با همان میزان شناخته شدگی تصور کنید.

بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای ساخت اعتبار و هویت برای برند شما می باشد، چرا که می تواند برای شما یک راه مستقیم برای رسیدن به صندوق پستی مشتریان و مصرف کنندگان ایجاد کند. هنگامی که شما شروع به ساخت محتوای ارزشمند، با کیفیت و دلخواه برای مخاطبان خود کنید، شک نکنید که برتری قابل ملاحظه ای نسبت به رقبای خود به دست آورده اید.

افزایش فروش

بر اساس گذارشاتی که مجله ی معتبر Marketing Week منتشر کرده است، ایمیل ها و فروش هایی که از طریق بازاریابی ایمیلی انجام می شوند، سودی معادل ۳۷ میلیارد دلار را سالانه نصیب کسب و کار ها می کند.

بازاریابی ایمیلی می تواند یک فرصد عالی برای خرید ناگهانی فراهم کند. همچنین شما می تواند از طریق راه های زیادی، مشتریان خود را به سوی انجام یک خرید دیگر هدایت کنید که برخی از این راه ها به صورت زیر می باشند:

  1. ارائه ی محصولاتی که معمولا مشتریان شما در کنار خرید های دیگر آنها را می خرند.
  2. ارائه لیستی از محصولاتی مشابه محصولاتی که مشتری قبلا آنها را خریداری کرده است.
  3. ارائه ی یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه برای خرید های آینده.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *