میانگین مدت چرخه فروش چیست ؟

میانگین مدت چرخه ی فروش

میانگین مدت چرخه ی فروش چیست؟

میانگین مدت چرخه ی فروش یک متریک یا معیار مربوط به امور فروش می باشد. معیار میانگین مدت چرخه ی فروش اساسا به منظور نشان دادن زمان میان اولین برخورد شما با یک مشتری، و بستن قرار داد با آن می باشد و می توان از آن برای تمام قراداد های بسته شده استفاده کرد.

نحوه ی محاسبه ی میانگین مدت چرخه ی فروش

به منظور محاسبه ی میانگین مدت چرخه ی فروش، شما می توانید به دو روش محاسبه کنید. اول از همه می توانید برای محاسبه ی تعداد کل روز هایی که فروش ها انجام شده است، تعداد روز ها را از اولین برخورد با مشتری تا بستن قرار داد را محاسبه کنید.یعنی:

تعداد کل روز های فروش = تعداد روز ها از اولین برخورد با مشتری تا زمان بستن قرارداد

روش دومی که می توانید از آن بهره مند شوید این است که به منظور محاسبه ی متوسط تعداد روز های چرخه ی فروش، تعداد روز ها صرف شده برای همه ی فروش های انجام شده را، بر تعداد کل قرارداد ها تقسیم کنید و در این صورت نتیجه ی به دست آمده متوسط تعداد روز های چرخه ی فروش خواهد بود. فرمول این محاسبه به طور خلاصه به صورت زیر خواهد بود:

متوسط تعداد روز های چرخه ی فروش = تعداد روز های مربوط به همه ی فروش های انجام شده / تعداد قرار داد ها

مثال های تجسمی

در این قسمت مثال هایی درباره اینکه چطور می توانید توسط نمودارها متوسط زمان چرخه ی فروش خود را بررسی کنید قرار داده ایم که به صورت زیر می باشد:

مزایای محاسبه ی میانگین مدت چرخه ی فروش

یکی از مزایای محاسبه کردن میانگین مدت چرخه ی فروش این است که با استفاده از آن، افراد به خصوص مدیران کسب و کار می توانند میزان فروش خود را پیش بینی کنند. درصورتی که شما با استفاده ازاین ارزیابی بتوانید به تعداد مشخصی از سرنخ ها دست پیدا کنید، می توانید پیش بینی کنید که در چند روز، یا چند هفته یا چند ماه آینده، اعداد و ارقام و وضعیت فروش شما چگونه خواهد بود. همچنین، اگر شما شاخصی را به منظور کاهش زمان چرخه ی فروش خود در نظر بگیرید و از آن استفاده کنید، در این صورت قادر خواهد بود تا سرعت روند افزایش درآمد خود را افزایش دهید. بسیاری از شرکت های موفق و پیشرفته از این تکنیک در جهت بهبود روند فروش خود استفاده می کنند.

مزایای محاسبه ی میانگین مدت چرخه ی فروش

معایب محاسبه ی میانگین مدت چرخه ی فروش

به طور کلی، درصورتی که شما فروش خود را تنها بر روی کسب و کار های کوچک تا متوسط (به انگلیسی SMB) متمرکز کنید، مدت پرخه ی فروش شما کاهش پیدا کرده، و در صورتی که شراکت و فروش خود را با کسب و کار های بزرگ ادامه دهید، میانگین مدت چرخه ی فروش شما بلند تر خواهد بود.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که محصولاتی که به شخصی سازی یا سفارشی سازی احتیاج دارند، ممکن است به زمان بیشتری نسبت به محصولات آماده و بسته بندی شده، که نیازمند زمان کمتری هستند احتیاج داشته باشند. به طور مشابه، منبع سرنخ ها نیز می توانند بر روی زمان چرخه ی فروش تاثیر گذار باشند.

به عنوان مثال، روش های بازاریابی برون گرا معمولا زمان چرخه ی فروش طولانی تری را به خود اختصاص می دهند چرا که مشتریان در این روش تمایل به خرید کمتری در زمان رویارویی، نسبت به سرنخ های درون گرا که به وسیله ی وبسایت ها و یا ارجاع ها صورت می گیرد دارند.  با در نظر گرفتن تمام این مسائل، شما ممکن است بخواهید که زمان متوسط چرخه ی فروش خود را بر اساس منابع سرنخ، میزان احتمالات و محصولاتی که می فروشید تقسیم بندی کنید تا مطمئن شوید که از انتظارات خود تصویر دقیق تری داشته باشید.  این امر همچنین می تواند به شما کمک کند تا فرصت های مربوط به کاهش زمان چرخه ی فروش خود را کاهش دهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *