بهترین راه های برخورد مناسب با کارمندان چیست ؟

محل کار، یک مکان فعال و پویاست که کارکنان و کار فرمایان در ان با یدکدیگر کار می کنند تا بتوانند شرکت و کسب و کار خود را به اهدافی که دارد نزدیک تر کنند. کارکنان و کارمندان یک کسب و کار، مهمترین و با ارزش ترین دارایی آن کسب و کار هستند. آنها کسانی هستند که روز و شب برای پیشرفت کسب و کار شما تلاش می کنند.

اگر شما می خواهید از کسب و کاری که تاسیس کرده اید، بهترین نتیجه و بازدهی را بگیرید، باید بتوانید برای کارمندان و کارکنان خود بهترین شرایط را پدید آورید. باید به آنها این حس را منتقل کنید که آنها بخش مهمی از کسب و کار شما را تشکیل می دهند، و خودتان هم باید به این باور برسید.

مسئله بسیار ساده است، هرچه کارکنان و کارمندان شرکت شما شرایط بهتری داشته باشند، انگیزه و اشتیاق آنها برای کار کردن بیشتر است، سخت تر و بیشتر تلاش می کنند و نتیجه ی بهتری به شما ارائه می دهند که مجموع اینها باعث پیشرفت کسب و کار شما می شود.

چطور با کارمندان خود رفتار کنید

همانطور که گفته شد، کارکنان و کارمندان بخش با ارزش و مهمی را در یک شرکت و مجموعه شکل می دهند.کلید موفقیت کسب و کار شما، جلب رضایت مشتریان شماست. کارکنان، مشتریان داخلی هر نوع کسب و کاری هستند، و ایجاد حس خوشحالی و رضایت و انگیزه در آنها باعث پیشرفت چشمگیری در کسب و کار شما می شود.

از طرف دیگر، همه ما می دانیم که هدف از تاسیس هر نوع کسب و کاری این است که با جلب رضایت مشتریان، بتوانیم محصولات و یا خدمات خود را به آنها فروخته، و از این طریق کسب درآمد کنیم. در اکثر کسب و کار ها، مدیر کسب و کار بصورت مستقیم با مشتریان در ارتباط قرار نمی گیرد؛ بلکه کارکنان کسب و کار هستند که ارتباط مستقیمی با آنها دارند. افزایش روحیه و انگیزه در آنها باعث می شود ارتباط بهتر و موثر تری بین کارکنان شما و مشتریان شما برقرار شود.

در این مقاله ما برخی از رفتار هایی که مدیران کسب و کار ها می توانند با کارکنان خود داشته باشند را با شما به اشتراک گذاشته ایم تا آنها را سرمشق قرار داده و با استفاده از آنها بتوانید جو کاری بهتری در کسب و کار خود ایجاد کنید. این رفتار ها شامل موارد زیر می باشند:

۱- به کارمندان خود احترام بگذارید

به کارمندان خود احترانم بگذارید

یکی از نکاتی که بسیار هائز اهمیت است، این است که بدانید کارکنان شما خدمتکاران شما نیستند، پس باید به آنها احترام بگذارید. طوری به آنها احترام بگذارید و با آنها رفتار کنید که انگار کارکنان شما در آینده قرار است بهتر از شما شوند.

به عنوان یک کارفرما، شما باید در تمام مشکلات کاری و گاه مشکلات شخصی که برای کارمند شما پیش می آید، او را یاری کنید و در حل آنها کمک کنید. همچنین جمع آوری انتقادات و پیشنهادات نیز می تواند راه حل موثری باشد.

به دنبال انتقادات و نظرات آنها باشید

به دنبال انتقادات و نظرات آنها باشید

هیچکس صد در صد کامل و بی نقص نیست و همه ی افراد اشتباهاتی مرتکب می شوند. یکی از کار های خوبی که میتوانید در محیط کسب و کار خود انجام دهید این است که از کارکنان و کامندان خود بخواهید که شما را نقد کنند، و به شما بگویند که برای بهبود کسب و کار خود چه کار هایی می توانید انجام دهید. سعی کنید نظرات آنها را جدی بگیرید و از انتقاداتی که به شما می شود آزرده خاطر نشده، و سعی کنید از آنها در جهت پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید.

این نظرات و انتقادات می تواند به شما ایده ها و استراتژی های زیادی بدهد. همچنین نظرات کارکنان ممکن است مرتبط با مشکلی که آنها با آن رو به رو هستند باشد. اگر به آنها فرصتی برای به اشتراک گذاری این مشکل بدهید، می تواند به آنها کمک کنید تا مشکلات خود را برطرف کنند.

با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید

با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط بیشتر با کارمندان می تواند به شما کمک کند تا کارمندان خود را بهتر و بیشتر بشناسید و با آنها روابط بهتر و نزدیک تری برقرار کنید. همچنین، از این طریق می توانید علایق آنها را نیز درک کرده و به آنها این امکان را بدهید تا بیشتر در زمینه ای که به آن علاقه دارند مشغول به کار شوند. علاوه بر آن، برقراری ارتباط با آنها و به اشتراک گذاری نظرات و ایده های یکدیگر، باعث می شود که آنها احساس مهم بودن داشته باشند که خود می تواند باعث ایجاد انگیزه در آنها شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *