ماهیت تبلیغات چیست؟ انواع تبلیغات

تبلیغات و انواع آن چیست؟

تبلیغات امروزه با ابزاری که در دست دارد، مانند هزاران بنر و تیتر ها و مقالات، ویدیو ها و عکس های زیاد، بخش وسیعی از ارتباطات ما در محیط بیرون و محیط مجازی را در بر می گیرد. امروزه صاحبان کسب و کار، و تبلیغ کنندگان کار های زیادی میتوانند انجام دهند تا هدف و منظور و پیام شما را به مصرف کننده های شما برسانند.

بطور کلی، طبق دیکشنری جامع لانگمن، معنی لغوی و تعریف جامع کلمه ی تبلیغات یا اَدوِرتایزمنت به شرح زیر است:

جلب کردن توجه جامعه به کسب کارتان، بخصوص برای به فروش رساندن محصول یا تبلیغی، با استفاده از انواع مختلفی از رسانه ها مانند مقالات و مجلات، یا اعلامیه های تصویری و تلوزیونی.

هدف از انتشار آگهی چیست؟

تبلیغات، ارتباط مستقیمی بین شما و مشتری هایتان به وجود می آورد و اطلاعات و دید کامل تر و جامع تری درباره محصولات و خدمات شما در اختیار آنها قرار میدهد. این اطلاعات می تواند مشتریان را به خرید کردن از شما ترغیب کند.

برخی از اهداف کلی آگهی ها شامل موارد زیر می باشد که مختصرا در این باره صحبت می کنیم:

  • آگاهی مشتریان و مصرف کنندگان از وجود محصول یا خدمات شما.
  • ایجاد شور و اشتیاق در مشتری برای خرید محصول
  • ایجاد و بدست آوردن اطمینان مشتری
  • قانع کردن مشتری بر اینکه محصول یا سرویسی که شما ارائه میدهید، میتواند نیاز های آنها را برطرف کند.
  • ایجاد گرایش به سمت محصول و خدمات شما.
  • بهتر جلوه دادن کسب و کار شما.
  • معرفی یک محصول یا سرویس.
  • تحکیم اهداف ، پیام و آرمان های فروشنده.
  • واداشتن مشتری به انجام قدم های بعدی (مانند کسب آگاهی بیشتر، درخواست نمونه کار یا محصول، ثبت سفارش و غیره)
  • جذب مشتری

چگونه تبلیغات کنیم؟

تقریبا برای هرکسی که صاحب یک کسب و کار است یا احساس نیاز به فروش یک یا چند محصول می کند این سوال در ذهنش پدید آمده که چگونه تبلیغات کنیم؟ یا اصلا از کجا شروع کنیم.یک تبلیغ خوب، با معرفی محصول و سرویس های شما، مشتریان و مصرف کنندگان را مشتاق به خرید آنها میکند. فرقی نمی کند بخواهید افراد را برای خرید از شما ترغیب کنید یا سعی در شناخته شدن سرویسی داشته باشید؛ در هر حال شما گزینه های بیشماری برای انجام این کار در پیش رو دارید .

بهترین نوع تبلیغات برای کسب و کار شما، بستگی به مشتریان و بازار هدف شما دارد، لذا باید در قدم اول آنها را شناسایی کنید. سپس قدم بعدی این است که چطور بیشترین میزان مشتری را، در تعداد دفعات متعددی که انتشار آگهی میکنید بدست آورید. قدم بعدی این است که بهترین موقعیت و مکان را برای تبلیغاتتان در نظر بگیرید. برای مثال، اگر میدانید که افرادی که میخواهید محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید (یعنی بازار هدف شما) افرادی هستند که در فروشگاه ها یا مراکز خرید کار میکنند، یا از این مکان ها زیاد عبور میکنند با آنها سر و کار دارند، باید در مراکز خرید یا نزدیک به آنها تبلیغ کنید. یا اگر مشتریان شما افرادی هستند که مقالات و مجلات سر و کار دارند، باید در اینگونه فضاها تبلیغات کنید.

انواع مختلف تبلیغات در بستر های متفاوت

دیوید اگیلوی، نابغه عرصه تبلیغات در جهان و نویسنده کتاب (اعترافات یک تبلیغاتچی) در کتابش میگوید: چیزی که در آگهی تان میگویید، از نحوه بیان گفتن آن مهم تر است. برای داشتن یک تبلیغ کاملا موثر برای محصول یا سرویستان، باید پیام محصولتان را با دقت و ظرافت هر چه تمام تر ایجاد کنید.

دیوید اگیلوی : چیزی که در آگهی تان می گویید، از نحوه بیان آن مهم تر است!

خوشبختانه، با پیشرفت شگفت انگیز تکنولوژی و رسانه های دیجیتالی و فضا های اینترنتی، امروزه راه های بسیار زیادی برای تبلیغ محصولات و خدمات به وجود آمده است.

لیست زیر، انواع مختلفی از آگهی ها را در دنیای مدرن به شما معرفی می کند که می تواند از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای انجام امور تبلیغات، می توانید همیشه از قوه تخیل و خلاقیت خود نیز استفاده کنید. این ۸ روش که در این مقاله به بیان آن می پردازیم می تواند بسیاری از سوالات و ابهامات شما را در زمینهچگونگی انجام فرایند تبلیغات مرتفع کند :

استفاده از روزنامه برای آگهی دادن

شاید روزنامه و تبلیغات روزنامه ای در دنیای مدرن تا حدی جایگاه خود را از دست داده باشند، اما تبلیغات آنها همچنان تاثیر گذار هستند و شما میتوانید با این نوع تبلیغات همچنان مخاطبان روزنامه را جذب خود کنید.

آگهی روزنامه ای میتواند کسب و کار شما را به عده ی زیادی از افراد بشناساند. این نوع آگهی در سر تا سر صفحه، در بخشی مخصوص تبلیغات قرار میگیرند.

همچنین ممکن است بخواهید تبلیغات خود را در انواع مختلفی از روزنامه ها ، مانند روزنامه های محلی ، شهری ، اجتماعی ، و یا چند روزنامه متنوع ثبت کنید که اینکار بازخورد بیشتر و بهتری نسیب شما خواهد کرد.

تبلیغات در وبسایت های اینترنتی

این مدل از تبلیغات، به نوعی به روز شده ی تبلیغات روزنامه ای هستند. از طریق این نوع تبلیغات، میتوانید فضایی مخصوص به تبلیغات خود را در وبسایت های معروف و پر بازدید به خود اختصاص دهید. در این نوع تبلیغات میتوانید متن تبلیغ خود را طراحی کنید ، یا بنری مخصوص خود طراحی کنید که در فضای وبسایت معلق باشد و توجه بیننده را جلب کند، یا حتی تبلیغ خود را پس زمینه ی یک سایت قرار دهید که همه ی این کار ها بسته به خواسته ی شما هزینه های مختلفی در بر خواهد داشت. این نوع تبلیغات امروزه از مرسوم ترین انواع تبلیغات در قرن مدرن هستند.

استفاده از رادیو برای تبلیغات

تبلیغ کردن در رادیو راه خوبی برای دسترسی به بازار هدف شماست. اگر مشتریان شما به یک ایستگاه رادیویی خاص گوش دهند، تبلیغات مکرر میکتواند آنها را جذب محصول یا خدمات شما کند.

با این حال، تبلیغات صوتی محدودیت های خود را دارند. به خاطر داشتن آنچه در این نوع تبلیغات گفته میشود ممکن است کمی برای شنونده کار سختی باشد. راه حل آن، تکرار کردن پیامتان بصورت مکرر است که ممکن است هزینه های اضافی برای شما به دنبال داشته باشد.

تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند پینترست، اینستاگرام، فیسبوک و تقریبا همه ی شبکه های از این قبیل، تبلیغات نسبتا مقرون به صرفه ای ارائه میدهند. تبلیغات شبکه های اجتماعی نوعی از تبلیغات هستند که بر بازار هدف شما تمرکز دارد و نسبت به میزان پولی که پرداخت میکنید، برای شما بیننده جذب میکند و باعث میشود با محصولات یا سرویس های شما آشنا شوند. تبلیغات شکبه های مجازی میتوانند افراد زیادی را با شما آشنا کنند و آوازه شما را بر سر زبان ها بی اندازند.

برای مثال، شما در پیج کاری خود پستی میگذارید و محصولتان را معرفی میکنید،در ادامه آن اعلام میکنید که افرادی پست شما را لایک کنند و یک یا چند نفر از دوستان خود را در پست شما تگ کنند، محصول رایگان یا جایزه ای برنده میشوند. این نوع تبلیغات ، هزینه ی انتشار ندارند و باعث میشوند افراد زیادی از وجود شما آگاه شوند.

بهره گیری از تبلیغات محیطی

راه های زیادی برای انتشار آگهی در محیط اطراف و فضای باز وجود دارد. تبلیغات محیطی می توانند شامل تابلو ها و بیلبورد های جاده ها، تبلیغات داخل استادیوم های ورزشی و یا آگهی ترانزیت میشوند. تبلیغات ترانزیت شامل آگهی روی اتوبوس ها، تاکسی ها، و دوچرخه هستند که در سطح شهر حرکت میکنند و افراد زیادی آنها را می بینند و با شما آشنا میشوند.

بیلبورد های بزرگ در جاده ها و خیابان های اصلی میتوانند پیام شما را با تاثیر بالایی به افراد نشان دهند. برای نمونه، اگر تابلوی تبلیغاتی شما در یک خیابان پر رفت و آمد بنا شود، و شهروندان برای رفتن به سر کار خود از آنجا عبور کنند و هر روز تبلیغ شما را ببینند، در آن صورت اگر محصولی بخواهند که مرتبط با کسب و کار شما باشد، به احتمال زیاد ابتدا نام و کسب و کار شما را به یاد می آورند و به شما مراجعه میکنند.

سرمایه گذاری در تبلیغات ویدئویی

این نوع از تبلیغات، در دنیای دیجیتال با مشتریان شما سر و کار دارد. در این روش، شما میتوانید یک ویدئوی کوتاه ضبط کرده، در آن بطور مفید و مختصر درباره محصولی که به فروش میرسانید، یا سرویسی که ارائه میدهید صحبت کرده و آن را معرفی کنید. پس از ضبط ویدئو، میتوانید آن را روی شبکه اجتماعی مخصوص خود ثبت کنید. یا در عوض میتوانید با پرداخت مقداری پول، آن را روی سایت هایی مانند یوتیوب، هولو آپارات، نماشا و وبلاگ های پر بازدید به ثبت برسانید و بازدید کنندگان زیادی جذب کنید.

اسپانسر شدن

این نوع از تبلیغات ، بخصوص در برنامه های رادیویی و تلوزیونی در حال گسترش است و حتما انواع مختلفی از آنها را در برنامه های مختلف مانند مسابقات یا برنامه های آشپزی مشاهده کرده اید. در این نوع آگهی ها، شما میتوانید مقداری پول به یک برنامه ی صوتی پرداخت کنید، تا آنها در طول اجرای برنامه ی خود، نام محصول شما را بار ها و بار ها تکرار کنند. یا میتوانید با پرداخت پول به برنامه های تلوزیونی، محصول و ویژگی های آن را بار ها و بار ها در تلوزیون نمایش دهید. همچنین میتوانید با پرداخت هزینه به شخصیت های شکبه های اجتماعی مانند یوتیوب یا اینستاگرام، از آنها بخواهید اینکار را انجام دهند.

روش ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نوعی از تبلیغات است که تمرکزش بیشتر روی مشتری های فعلی شما می باشد، تلاش ایمیل مارکتینگ این است که مشتری های شما را وادار کند تا برای خرید محصولات گران تر اقدام کنند. ایمیل مارکتینگ یک شکل نوین از افزایش وفاداری و ثابت کردن مشتری است، که در آن وقتی با مشتریان به عنوان مشتریانVIP برخورد میشود و امکانات بیشتری در اختیارشان قرار میگیرد، بسیار موثر و جوابگو خواهد بود.

لپ کلام :

از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از تبلیغ کردن به وحود آمده است، راه ها و روش های استفاده از آنها نیز افزایش یافته و گسترده شده اند. با استفاده از روش های مختلف و ایجاد تنوع در انتشار آگهی در هر دو روش سنتی و دیجیتال، میتوانید بازار هدف خود را کاملا تحت پوشش خود قرار داده و در امر فروش محصولات و خدماتتان موفقیت های بیشتری بدست آورید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *