بهترین ابزار های بازاریابی

بهترین ابزار های بازاریابی

پیدا کردن بهترین ابزار های بازاریابی یک کار وسیع و پیچیده است که همیشه جایی برای پیشرفت و ترقی دارد. بازاریابی در سال های اخیر شاهد رشد بی نظیری در زمینه هایی مانند محتوا، شبکه های اجتماعی، سئو(SEO)، جست و جوی صوتی، مدیریت برند و زمینه های دیگر بوده است.

با این حال، امروزه بسیاری از کسب و کار ها از بازاریاب های خود انتظار دارند که با بودجه های کم، بتوانند اثرات بسیار مفیدی بر روی کسب و کار آنها داشته باشند. برای بازاریاب هایی که قصد دارند تا به اهداف خواسته شده برسند، و از هزینه های جاری تا حد امکان پیش گیری کنند، ابزار های مفید و مناسب می توانند بسیار مفید باشند و مرز بین موفقیت و شکست و تلف کردن منابع را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید : مواردی که در برنامه ریزی بازاریابی باید بدانید

در این مقاله به برخی از ابزار هایی که می توانند تا حد زیادی به شما در امر بازاریابی کمک کنند پرداخته شده است. با استفاده از این ابزار ها، بازاریاب ها می توانند با استفاده از هزینه های کمتر، بازدهی بیشتری داشته باشند و بیشترین سود را از مبلغی که در کار سرمایه گذاری می شود بدست آورند. این ابزار ها شامل موارد زیر می باشند:

ابزار های بازاریابی؛ تحقیق درباره مخاطبان: Typeform

ابزار های بازاریابی؛ تحقیق درباره مخاطبان: Typeform

یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی این است که بازاریاب ها از مخاطبان خود شناخت کافی داشته باشند. این امر که بازاریاب ها بتوانند با بخش و تیم های فروش و خدمات مشتریان ارتباط داشته باشند، و بدانند که چه سوالات، انتظارات، اهداف، مشکلات و موفقیت هایی در بخش ارتباط آنها با مشتریان وجود دارد. اما راه دیگری که برای بدست آوردن اطلاعات وجود دارد این است که با مشتریان و مصرف کنندگان ارتباط نزدیک و مستقیم داشته باشید و اینجا جایی است که Typeform وارد عمل می شود.

Typeform امر نظرسنجی را هم برای شما و هم برای مشتریان و مصرف کنندگان شما آسان می کند. از ویژگی های این برنامه می توان به بدست آوردن اطلاعات، و به وجود آوردن فرم های ارتباطی با مشتریان و مصرف کنندگان اشاره کرد.

ابزار استراتژی محتوا:  Content Strategy Checklist

ابزار های بازاریابی دائما درحال تغییر و تحول است، و یکی از بهترین راه ها برای اینکه افراد بتوانند خود را ضمن حفظ اهداف خود، با تغییرات آن به روز نگه دارند، استفاده از یک استراتژی محکم است. در حقیقت، حود ۵ درصد از بازاریاب های B2B موفق، و همچنین ۵۹ درصد از بازاریاب های موفق B2C اظهار دارند که با استفاده از استراتژی های محکم در زمینه ی محتوا به موفقیت رسیده اند. ابزار Content Strategy Checklist یکی از ابزار هایی است که می تواند در زمینه ی تولید محتوا و ایده ها و استراتژی های آنها به شما بسیار کمک کند.

ابزار ایده های محتوای مفید: BuzzSumo

یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی این است که کسب و کار ها، وبلاگ ها وبسایت مخصوص به خود را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از محتوا های مناسب و مفید، ارزش و رتبه ی وبسایت خود را ارتقا داده و در اینترنت بیشتر دیده شوند. مقاله ها یکی از بهترین محتوا هایی هستند که افراد می توانند در وبسایت خود بگذارند، و مهم ترین بخش هر مقاله عنوان آن می باشد.

یکی از ابزار های بسیار مفیدی که افراد می توانند در زمینه ی عنوان و تاپیک های مقاله از آن استفاده کنند BuzzSumo می باشد. BuzzSumo ابزاری است که به شما کمک می کند تا عنوان هایی را بیابید که درحال حاضر پرطرفدار بوده و بازدید های بالایی را به خود جذب می کنند؛ که همین امر می تواند باعث به وجود آمدن ایده های جدید و مفیدی در ذهن شما شود.

BuzzSumo محبوب ترین عنوان های مقاله را در اختیار شما می گذارد. تنها کاری که باید بکنید این است که یک جست و جوی ساده کرده، و Buzzsumo  به شما نشان می دهد که چه عنوان هایی درحال حاضر پر بازدید هستند.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی: Buffer

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی: Buffer

شبکه های مجازی امروزه یکی از مهم ترین بخش های زندگی همه ی افراد دنیا شده اند و تقریبا تمام متخصصان بازاریابی، فعالیت در شبکه های مجازی را به کسب و کار ها شدیدا توصیه می کنند. اما مدیریت این شبکه ها می تواند کار سخت و وقت گیری باشد؛ اما ابزاری به اسم Buffer تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است.

Buffer تقریبا مدت زیادی است که مشغول به کار است، و طرح اولیه و اصلی این برنامه بسیار ساده بود. تنها کاری که این برنامه می کرد این بود که زمان پست های شبکه های مجازی شما را برنامه ریزی می کرد. اما امروزه، برنامه ای که بسیار ساده کار خود را شروع کرد، تبدیل به یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین ابزار ها برای مدیریت شبکه های مجازی می باشد. شما می توانید با استفاده از این برنامه، جدول زمانی پست های تقریبا تمام شبکه های مجازی که در آنها فعالیت دارید را مدیریت کرده، وضعیت و آمار شبکه های مجازی خود را رصد کنید و همچنین تجزیه و تحلیل ها و پیشنهاداتی نیز در خصوص رسیدن به موفقیت در اختیار داشته باشید.

ابزار های بازاریابی ذکر شده در این مقاله می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد اگر به درستی از آن ها استفاده کنیم. ابزار های بازاریابی دیگری نیز وجود دارد که می توان به صورت رایگان از آنها بهره گیری کرد. در مقالات بعدی به شرح این ابزار های بازاریابی خواهیم پرداخت.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *