اتوماسیون بازار یابی یا سیستم های اتوماسیون بازاریابی چیست ؟

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

نرم افزار ها یا سیستم های اتوماسیون بازاریابی (یا marketing automation) طراحی شده اند تا به کسب و کار ها در اتوماتیک سازی برخی از امور معمول و رایج بازاریابی، نظیر ارسال کردن ایمیل های تبلیغاتی و مهم، علاوه بر کمک و همکاری در مدیریت کمپین ها و نظارت بر بازدید کنندگان وبسایت کمک کنند. اتوماسیون بازاریابی همچنین در زمینه های مختلف به کسب و کار ها کمک می کند تا پیام به خصوص خود را به مخاطبان خود برسانند.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

نرم افزار ها یا سیستم های اتوماسیون بازاریابی (یا marketing automation) طراحی شده اند تا به کسب و کار ها در اتوماتیک سازی برخی از امور معمول و رایج بازاریابی، نظیر ارسال کردن ایمیل های تبلیغاتی و مهم، علاوه بر کمک و همکاری در مدیریت کمپین ها و نظارت بر بازدید کنندگان وبسایت کمک کنند. اتوماسیون بازاریابی همچنین در زمینه های مختلف به کسب و کار ها کمک می کند تا پیام به خصوص خود را به مخاطبان خود برسانند.

اگر چه در بسیاری از مواقع، نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی به اشتباه گرفته می شوند، اما آنها در حقیقت اهداف جداگانه ای را دنبال می کنند. همانطور که اشاره شد، اتوماسیون بازاریابی به کسب و کار ها کمک می کند تا با تکمیل امور و َتسک های بازاریابی، به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنند. از طرف دیگر، نرم افزار های CRM دو هدف را دنبال می کند: ساخت یک رابطه قوی میان یک کسب و کار و مشتری های آن، که خود باعث رسیدن به هدف نهایی می شود یعنی: افزایش فروش.

این دو نرم افزار در کنار یکدیگر کار می کنند تا یک خدمات مشتری مناسب، و یک تجربه ی بازاریابی مناسب به صورت یکجا به وجود بیاورند. بسیاری از کسب و کار ها به این صورت عمل می کنند که اطلاعات مشتریان خود را به منظور بهبود خدمات مشتریان ذخیره می کنند (یک ویژگی CRM)، و در عین حال از همان اطلاعات استفاده می کنند تا یک کمپین بازاریابی قدرتمند و هدفمند را راه اندازی کنند ( که یک ویژگی اتوماسیون بازاریابی است). به طور کلی اگر تفسیر کنیم، CRM و اتوماسیون بازاریابی دست در دست یکدیگر حرکت می کنند.

چطور از یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده کنیم

سیستم های اتوماسیون بازاریابی به دلایل و اهداف بسیاری توسط کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به بازاریابی محتوایی، آشنایی کارکنان جدید و آموزش و راهنمایی آنها، و همچنین اتوماتیک سازی کار های روزانه اشاره کرد. بنا بر این، به منظور اینکه بدانید چطور به بهترین نحو از نرم افزار خود استفاده کنید، باید ابتدا بدانید که اهداف بازاریابی شما چه چیز هایی هستند.

ار آنجایی که هدف اصلی که نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی آن را دنبال می کنند بازاریابی می باشد، کسب و کار ها از این نرم افزار ها به منظور ساخت و توسعه ی کمپین های بازاریابی قدرتمند، هدف دار، سازمان یافته و خلاقانه استفاده می کنند. شما می توانید با استفاده از ویژگی های زیادی که بسیاری از نرم افزار هایی که در این زمینه ساخته می شوند، ایمیل های تبلیغاتی و بازاریابی خود را ارسال کنید، و همچنین بر روی روند پیشرفت کمپین های خود نظارت داشته باشید.

 شما همچنین می توانید با استفاده از یک سیستم CRM، امور مشتریان خود را نیز با سرعت بهتری انجام دهید و به این وسیله، از طریق اتوماتیک سازی کار های خود، می توانید زمان خود را مدیریت کرده، در آن صرفه جویی کنید و آن را به کار های مهم تری اختصاص دهید.

ویژگی های معمول نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی

  • بازاریابی ایمیلی– با استفاده از بازاریابی ایمیلی، شما می توانید فروش خود را افزایش داده، ارتباط خود با مشتریان را بهبود بخشیده و حفظ و نگهداری مشتریان فعلی خود را بهتر عملی کنید.
  • توصیف مشتریان بالقوه– مشتریان بالقوه خود را ذخیره و آنها را بر اساس شخصیت ها یا رفتار های به خصوص خود توصیف کنید. اینکار همچنین به کارمندانی که از این نرم افزار استفاده می کنند این امکان را می دهد تا بتوانند مشتریان بالقوه بیشتری نیز جذب کنند. مطمئن شوید که بخش فروش شما از این قسمت استفاده می کند.
  • مدیریت و نظارت بر کمپین ها– با استفاده از این قابلیت، شما می توانید کمپین هایی موفق، قدرتمند و هدف دار ساخته، مدیریت کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. کاربران می توانند کمپین ها را هدف گذاری کنند تا بدین ترتیب پیام های بازاریابی شخصی سازی شده ای را به اهداف خود تحویل داده و روابطی موثر با مشتریان ایجاد کنند.

چطور نرم افزار بازاریابی خود را انتخاب کنید

در هنگام انتخاب یک نرم افزار، مسئله ای که بسیار هائز اهمیت است این است که لیستی از چیز هایی که کسب و کار شما احتیاج دارد، و انتظارات خود از یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را تهیه کنید. چه چیزی برای کسب و کار شما هائز اهمیت است؟ آیا شما به مدیریت کمپین نیاز دارید؟ به قابلیت ایجاد یک کمپین بازاریابی یا مدیریت مشتریان بالقوه چطور؟

آنچه دارای اهمیت است این است که درباره گزینه های خود تحقیق کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید قیمت است. همانطور که کسب و کار ها برای امور مختلف بودجه در نظر می گیرند، باید برای نرم افزار خود نیز بودجه ای اختصاص دهند.

به یاد داشته باشید که اگر درباره گزینه های خود به اندازه کافی تحقیق نکنید، و مستقیما به سراغ خرید اولین نرم افزار و گزینه ی خود بروید، ممکن است شانس به کار گیری گزینه ای که می تواند بهتر نیاز های شما را برآورده کند، و حتی امکانات بیشتر و بهتری در اختیار شما قرار دهد را از دست بدهید.

(یا marketing automation) طراحی شده اند تا به کسب و کار ها در اتوماتیک سازی برخی از امور معمول و رایج بازاریابی، نظیر ارسال کردن ایمیل های تبلیغاتی و مهم، علاوه بر کمک و همکاری در مدیریت کمپین ها و نظارت بر بازدید کنندگان وبسایت کمک کنند. اتوماسیون بازاریابی همچنین در زمینه های مختلف به کسب و کار ها کمک می کند تا پیام به خصوص خود را به مخاطبان خود برسانند.

اگر چه در بسیاری از مواقع، نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM با نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی به اشتباه گرفته می شوند، اما آنها در حقیقت اهداف جداگانه ای را دنبال می کنند. همانطور که اشاره شد، اتوماسیون بازاریابی به کسب و کار ها کمک می کند تا با تکمیل امور و َتسک های بازاریابی، به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنند. از طرف دیگر، نرم افزار های CRM دو هدف را دنبال می کند: ساخت یک رابطه قوی میان یک کسب و کار و مشتری های آن، که خود باعث رسیدن به هدف نهایی می شود یعنی: افزایش فروش.

این دو نرم افزار در کنار یکدیگر کار می کنند تا یک خدمات مشتری مناسب، و یک تجربه ی بازاریابی مناسب به صورت یکجا به وجود بیاورند. بسیاری از کسب و کار ها به این صورت عمل می کنند که اطلاعات مشتریان خود را به منظور بهبود خدمات مشتریان ذخیره می کنند (یک ویژگی CRM)، و در عین حال از همان اطلاعات استفاده می کنند تا یک کمپین بازاریابی قدرتمند و هدفمند را راه اندازی کنند ( که یک ویژگی اتوماسیون بازاریابی است). به طور کلی اگر تفسیر کنیم، CRM و اتوماسیون بازاریابی دست در دست یکدیگر حرکت می کنند.

چطور از یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده کنیم

سیستم های اتوماسیون بازاریابی به دلایل و اهداف بسیاری توسط کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به بازاریابی محتوایی، آشنایی کارکنان جدید و آموزش و راهنمایی آنها، و همچنین اتوماتیک سازی کار های روزانه اشاره کرد. بنا بر این، به منظور اینکه بدانید چطور به بهترین نحو از نرم افزار خود استفاده کنید، باید ابتدا بدانید که اهداف بازاریابی شما چه چیز هایی هستند.

ار آنجایی که هدف اصلی که نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی آن را دنبال می کنند بازاریابی می باشد، کسب و کار ها از این نرم افزار ها به منظور ساخت و توسعه ی کمپین های بازاریابی قدرتمند، هدف دار، سازمان یافته و خلاقانه استفاده می کنند. شما می توانید با استفاده از ویژگی های زیادی که بسیاری از نرم افزار هایی که در این زمینه ساخته می شوند، ایمیل های تبلیغاتی و بازاریابی خود را ارسال کنید، و همچنین بر روی روند پیشرفت کمپین های خود نظارت داشته باشید.

 شما همچنین می توانید با استفاده از یک سیستم CRM، امور مشتریان خود را نیز با سرعت بهتری انجام دهید و به این وسیله، از طریق اتوماتیک سازی کار های خود، می توانید زمان خود را مدیریت کرده، در آن صرفه جویی کنید و آن را به کار های مهم تری اختصاص دهید.

ویژگی های معمول نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی

  • بازاریابی ایمیلی– با استفاده از بازاریابی ایمیلی، شما می توانید فروش خود را افزایش داده، ارتباط خود با مشتریان را بهبود بخشیده و حفظ و نگهداری مشتریان فعلی خود را بهتر عملی کنید.
  • توصیف مشتریان بالقوه– مشتریان بالقوه خود را ذخیره و آنها را بر اساس شخصیت ها یا رفتار های به خصوص خود توصیف کنید. اینکار همچنین به کارمندانی که از این نرم افزار استفاده می کنند این امکان را می دهد تا بتوانند مشتریان بالقوه بیشتری نیز جذب کنند. مطمئن شوید که بخش فروش شما از این قسمت استفاده می کند.
  • مدیریت و نظارت بر کمپین ها– با استفاده از این قابلیت، شما می توانید کمپین هایی موفق، قدرتمند و هدف دار ساخته، مدیریت کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. کاربران می توانند کمپین ها را هدف گذاری کنند تا بدین ترتیب پیام های بازاریابی شخصی سازی شده ای را به اهداف خود تحویل داده و روابطی موثر با مشتریان ایجاد کنند.

چطور نرم افزار بازاریابی خود را انتخاب کنید

در هنگام انتخاب یک نرم افزار، مسئله ای که بسیار هائز اهمیت است این است که لیستی از چیز هایی که کسب و کار شما احتیاج دارد، و انتظارات خود از یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را تهیه کنید. چه چیزی برای کسب و کار شما هائز اهمیت است؟ آیا شما به مدیریت کمپین نیاز دارید؟ به قابلیت ایجاد یک کمپین بازاریابی یا مدیریت مشتریان بالقوه چطور؟

آنچه دارای اهمیت است این است که درباره گزینه های خود تحقیق کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید قیمت است. همانطور که کسب و کار ها برای امور مختلف بودجه در نظر می گیرند، باید برای نرم افزار خود نیز بودجه ای اختصاص دهند.

به یاد داشته باشید که اگر درباره گزینه های خود به اندازه کافی تحقیق نکنید، و مستقیما به سراغ خرید اولین نرم افزار و گزینه ی خود بروید، ممکن است شانس به کار گیری گزینه ای که می تواند بهتر نیاز های شما را برآورده کند، و حتی امکانات بیشتر و بهتری در اختیار شما قرار دهد را از دست بدهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *